Prawem każdego pracodawcy jest podnoszenie kwalifikacji zatrudnianych przez siebie pracowników. Obligują go do tego zarówno same przepisy kodeksu pracy jak również nieubłagane realia rynkowe.
Oznacza to jednoczesne powstanie po stronie pracodawcy kosztów, które w związku ze szkoleniami pracowników musi ponieść. Czytaj dalej »
Prowadzenie własnej firmy dla wielu osób to spełnienie się w zupełnie nowej roli. Początki nie bywają jednak łatwe.
Przedsiębiorca musi poradzić sobie bowiem nie tylko z samą rejestracją działalności lecz również z mnogością kosztów które pojawią się już na samym początku (zanim jeszcze firma zacznie przynosić dochód). Czytaj dalej »
Rozpoczęcie działalności gospodarczej należy zacząć od wypełnienia formularza CEIDG. (Centralna Ewidencja Informacji o Działalności Gospodarczej)
Wniosek do CEIDG można wysłać internetem na stronie ceidg. Czytaj dalej »
Praca sprawia Ci coraz mniej satysfakcji? Otrzymywane wynagrodzenie jest nieadekwatne do Twojego zapału, zaangażowania oraz umiejętności? Niektóre zawodowe posunięcia, choć wydają się być obarczone sporym ryzykiem, mogą zaprocentować dużym sukcesem. Czytaj dalej »
Odliczenie VAT również po zawieszeniu działalności >>> Zawieszenie działalności gospodarczej to coraz częściej konieczność wśród
polskich przedsiębiorców. Ta procedura jest łatwiejsza niż likwidowanie działalności. Czytaj dalej »
Pośród rozlicznych problemów z jakimi zetknąć się muszą przedsiębiorcy wystawiający faktury za dokonaną sprzedaż znajdą się również trudności związane z interpretacją przepisów odnoszących się do niektórych czynności które będą mieć miejsce już po wystawieniu dokumentu – mowa o anulacji już wystawionej faktury, zwłaszcza, że przepisy ustawy oraz rozporządzenia nie regulują tego zagadnienia. Czytaj dalej »
Często zdarza się, że z końcem roku obrotowego firmy handlowe chcą pozbyć się zalegających w swych magazynach towarów jednocześnie z tego tytułu uzyskać odliczenia podatkowe.
Czy jest to jednak możliwe w każdym przypadku czy tylko w pewnych sytuacjach? Zgodnie z wyrokiem Naczelnego Sądu Administracyjnego z 17 grudnia 2002 roku straty poniesione na towarach handlowych nie zawsze będą mogły zostać zaliczone do kosztów uzyskania przychodów. Czytaj dalej »
Prowadząc działalność gospodarczą na przedsiębiorcy spoczywa wiele obowiązków które nie rzadko powodować będą rozliczne trudności z utrzymaniem płynności finansowej jego firmy i to zarówno ze względu na mniejsze dochody z działalności operacyjnej lecz także wydatki związane stricte z zobowiązaniami wobec urzędu skarbowego jak i ZUS. Czytaj dalej »
Wykorzystując w firmie pojazdy, które nie są zaliczane do majątku trwałego przedsiębiorstwa tj. pochodzące z wynajmu, przedsiębiorca ma możliwość wrzucenia ich w koszty firmy lecz tylko w określonym stopniu. Czytaj dalej »
Wynikające z przepisów kodeksu pracy obowiązki pracownicze nie zawsze są jednak przez osoby te przestrzegane – zwolnienie lekarskie oraz pojęcie pracy zarobkowej na mocy umów cywilnoprawnych czyli umowy o dzieło czy umowy zlecenia jest w Polsce można by powiedzieć na porządku dziennym. Czytaj dalej »