Czy wirtualne biuro ma sens?

Kategoria:Inne | |
Program do faktur
Prowadzenie własnej firmy dla wielu osób to spełnienie się w zupełnie nowej roli. Początki nie bywają jednak łatwe.

Przedsiębiorca musi poradzić sobie bowiem nie tylko z samą rejestracją działalności lecz również z mnogością kosztów które pojawią się już na samym początku (zanim jeszcze firma zacznie przynosić dochód). Trzeba przecież płacić składki na ubezpieczenia społeczne, podatki od osiągniętego z działalności przychodu jak też nieruchomości (zwłaszcza w przypadku osób prowadzących działalność we własnym mieszkaniu w którego przypadku stawki sięgają nawet 20 krotności stawki standardowej dla osób fizycznych, które firmy w domu nie prowadzą).

Przedsiębiorcy nie zawsze również chcą, aby urzędnicy oraz klienci odwiedzali ich w domu, chcą mieć bowiem odrobinę prywatności i nie łączyć spraw prywatnych z zawodowymi. Wiele osób zadaje sobie więc pytanie czy istnieje szansa ku temu, aby zyskać komfortowe warunki prowadzenia firmy i jednocześnie oszczędzić na comiesięcznych bądź co bądź znacznych kosztach? Odpowiedzią jest wirtualne biuro, które likwiduje wiele barier zarówno w kwestii samego lokalu, jego wyposażenia jak też i z ponoszenia wysokich kosztów jego obsługi.

Wirtualne biuro nie jest jednak firmą wirtualną – jest to legalnie działający podmiot gospodarczy posiadający często własne nieruchomości którego podstawowym celem działania jest udostępnianie adresu do zarejestrowania działalności przez inne podmioty jak również udostępnianie go do celów korespondencji z organami państwowymi. Co więcej – przedsiębiorca korzystający z usług wirtualnego biura ma też możliwość spotkania się ze swoimi klientami i omówić szczegóły współpracy bez konieczności umawiania spotkań w siedzibie kontrahenta czy należącym do niego mieszkaniu.

Może także skorzystać z szeregu dodatkowych możliwości oferowanych przez ten podmiot – usług księgowych czy doradztwa podatkowego – a to wszystko za nieporównywalnie niższą cenę miesięcznego abonamentu – od kilkudziesięciu złotych miesięcznie w zależności od rodzaju usług które wybierze. Jeszcze inną korzyścią jest też możliwość wyboru samej lokalizacji na którą będzie wskazywał firmowy adres – dzięki usytuowaniu w prestiżowej lokalizacji np. w Warszawie, Krakowie czy Poznaniu dopiero co startująca firma zapewnia sobie już na początku znakomite warunki biznesowe służące wzmocnieniu jej wizerunku na rozległym rynku lokalnym – duże miasta są bowiem znacznie bardziej chłonne niż w miejscowości średnie lub małe.

Idąc tropem zysków – przedsiębiorca działający w lokalu, gdzie swoje siedziby mają także inne firmy ma od razu szansę na zdobycie pierwszych klientów bez większego wysiłku ze swojej strony np. poprzez zwiększenie pierwszych nakładów na promocję.







Strona używa cookies - tzw. ciasteczek. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień cookies.
Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.