Prowadzenie własnej firmy dla wielu osób to spełnienie się w zupełnie nowej roli. Początki nie bywają jednak łatwe.
Przedsiębiorca musi poradzić sobie bowiem nie tylko z samą rejestracją działalności lecz również z mnogością kosztów które pojawią się już na samym początku (zanim jeszcze firma zacznie przynosić dochód). Trzeba przecież płacić składki na ubezpieczenia społeczne, podatki od osiągniętego z działalności przychodu jak też nieruchomości (zwłaszcza w przypadku osób prowadzących działalność we własnym mieszkaniu w którego przypadku stawki sięgają nawet 20 krotności stawki standardowej dla osób fizycznych, które firmy w domu nie prowadzą).
Przedsiębiorcy nie zawsze również chcą, aby urzędnicy oraz klienci odwiedzali ich w domu, chcą mieć bowiem odrobinę prywatności i nie łączyć spraw prywatnych z zawodowymi. Wiele osób zadaje sobie więc pytanie czy istnieje szansa ku temu, aby zyskać komfortowe warunki prowadzenia firmy i jednocześnie oszczędzić na comiesięcznych bądź co bądź znacznych kosztach? Odpowiedzią jest wirtualne biuro, które likwiduje wiele barier zarówno w kwestii samego lokalu, jego wyposażenia jak też i z ponoszenia wysokich kosztów jego obsługi.
Wirtualne biuro nie jest jednak firmą wirtualną – jest to legalnie działający podmiot gospodarczy posiadający często własne nieruchomości którego podstawowym celem działania jest udostępnianie adresu do zarejestrowania działalności przez inne podmioty jak również udostępnianie go do celów korespondencji z organami państwowymi. Co więcej – przedsiębiorca korzystający z usług wirtualnego biura ma też możliwość spotkania się ze swoimi klientami i omówić szczegóły współpracy bez konieczności umawiania spotkań w siedzibie kontrahenta czy należącym do niego mieszkaniu.
Może także skorzystać z szeregu dodatkowych możliwości oferowanych przez ten podmiot – usług księgowych czy doradztwa podatkowego – a to wszystko za nieporównywalnie niższą cenę miesięcznego abonamentu – od kilkudziesięciu złotych miesięcznie w zależności od rodzaju usług które wybierze. Jeszcze inną korzyścią jest też możliwość wyboru samej lokalizacji na którą będzie wskazywał firmowy adres – dzięki usytuowaniu w prestiżowej lokalizacji np. w Warszawie, Krakowie czy Poznaniu dopiero co startująca firma zapewnia sobie już na początku znakomite warunki biznesowe służące wzmocnieniu jej wizerunku na rozległym rynku lokalnym – duże miasta są bowiem znacznie bardziej chłonne niż w miejscowości średnie lub małe.
Idąc tropem zysków – przedsiębiorca działający w lokalu, gdzie swoje siedziby mają także inne firmy ma od razu szansę na zdobycie pierwszych klientów bez większego wysiłku ze swojej strony np. poprzez zwiększenie pierwszych nakładów na promocję.