Wprowadzanie kosztów

Telefon w firmie a amortyzacja

Kategoria:Koszty | |

Trudno wyobrazić sobie prowadzenie firmy bez telefonu – to przecież podstawowe narzędzie służące do kontaktu z klientami, pracownikami, dostawcami itp. Czy telefon komórkowy używany na potrzeby firmy podlega amortyzacji? Podpowiadamy! O tym, że telefon komórkowy jest niezbędnym narzędziem pracy każdego przedsiębiorcy nie trzeba nikogo przekonywać. Czytaj dalej »

Leasing, kredyt czy wynajem, czyli samochód w firmie

Kategoria:Koszty | |

Zdecydowana większość przedsiębiorców nie wyobraża sobie prowadzenia działalności bez firmowego samochodu. W jaki sposób można sfinansować tego typu pojazd jeśli nie posiadamy odpowiedniej ilości wolnej gotówki? Możliwości są trzy – wynajem, leasing oraz kredyt. Czytaj dalej »

Co to jest amortyzacja?

Kategoria:Koszty | |

Jednym ze sposobów na powiększanie kosztów działalności gospodarczej, a w konsekwencji – na obniżenie należnych fiskusowi podatków – jest amortyzacja składników majątku przedsiębiorstwa. Czytaj dalej »

Co można skorygować notą korygującą?

Kategoria:Koszty | |

Osoby prowadzące własną działalność muszą w szczególny sposób dbać o poprawność całej firmowej dokumentacji, zwłaszcza faktur. Na szczęście nawet w przypadku pomyłek istnieje możliwość ich poprawienia. Czytaj dalej »

Jak zaksięgować fakturę zakupu?

Kategoria:Koszty | |

Faktura to podstawowy dokument wykorzystywany przez osoby prowadzące działalność gospodarczą. Za każdym razem wystawia się dwa egzemplarze faktury – jeden trafia do sprzedawcy, drugi – do nabywcy. Czytaj dalej »

Czy VAT jest kosztem?

Kategoria:Koszty | |

Wielu przedsiębiorców – zwłaszcza tych prowadzących księgowość samodzielnie – zastanawia się, jakie wydatki może wliczyć w koszty uzyskania przychodów, pozwalające obniżyć wysokość podatków opłacanych na rzecz budżetu państwa. Czytaj dalej »

Co można wrzucić w koszty?

Kategoria:Koszty | |

Każdy przedsiębiorca może obniżać kwoty należnego fiskusowi podatku dochodowego, wliczając w koszty uzyskania przychodu wydatki związane z funkcjonowaniem firmy. Wielu – zwłaszcza początkujących – właścicieli działalności gospodarczej wrzuca w koszty w zasadzie każdy wydatek, licząc, że podczas ewentualnej kontroli fiskus nie zwróci uwagi na jego celowość. Czytaj dalej »






Strona używa cookies - tzw. ciasteczek. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień cookies.
Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.