Do kosztów uzyskania przychodów można zaliczyć wszystkie wydatki poniesione w celu uzyskania przychodu lub zabezpieczenia czy zachowania jego źródła (z wyjątkiem kosztów wymienionych w art. 23 ustawy o PIT. Czytaj dalej »
Trudno wyobrazić sobie prowadzenie firmy bez telefonu – to przecież podstawowe narzędzie służące do kontaktu z klientami, pracownikami, dostawcami itp. Czy telefon komórkowy używany na potrzeby firmy podlega amortyzacji? Podpowiadamy!
O tym, że telefon komórkowy jest niezbędnym narzędziem pracy każdego przedsiębiorcy nie trzeba nikogo przekonywać. Czytaj dalej »
Zdecydowana większość przedsiębiorców nie wyobraża sobie prowadzenia działalności bez firmowego samochodu. W jaki sposób można sfinansować tego typu pojazd jeśli nie posiadamy odpowiedniej ilości wolnej gotówki? Możliwości są trzy – wynajem, leasing oraz kredyt. Czytaj dalej »
Wykup pojazdu firmowego z leasingu zależy od tego, jaki rodzaj umowy leasingowej podpisał przedsiębiorca. Co trzeba wiedzieć o każdej z nich?
Firmy leasingowe oferują dwa rodzaje umów leasingowych: leasing kapitałowy (finansowy) oraz leasing operacyjny. Czytaj dalej »
Obowiązkiem każdego przedsiębiorcy jest comiesięczne opłacanie składek ZUS. Wśród nich znajdują się dwie często mylone składki: zdrowotna i chorobowa, które – wbrew pozorom – dotyczą dwóch różnych ubezpieczeń. Czytaj dalej »
Jednym ze sposobów na powiększanie kosztów działalności gospodarczej, a w konsekwencji – na obniżenie należnych fiskusowi podatków – jest amortyzacja składników majątku przedsiębiorstwa. Czytaj dalej »
Osoby prowadzące własną działalność muszą w szczególny sposób dbać o poprawność całej firmowej dokumentacji, zwłaszcza faktur. Na szczęście nawet w przypadku pomyłek istnieje możliwość ich poprawienia. Czytaj dalej »
Faktura to podstawowy dokument wykorzystywany przez osoby prowadzące działalność gospodarczą. Za każdym razem wystawia się dwa egzemplarze faktury – jeden trafia do sprzedawcy, drugi – do nabywcy. Czytaj dalej »
Wielu przedsiębiorców – zwłaszcza tych prowadzących księgowość samodzielnie – zastanawia się, jakie wydatki może wliczyć w koszty uzyskania przychodów, pozwalające obniżyć wysokość podatków opłacanych na rzecz budżetu państwa. Czytaj dalej »
Każdy przedsiębiorca może obniżać kwoty należnego fiskusowi podatku dochodowego, wliczając w koszty uzyskania przychodu wydatki związane z funkcjonowaniem firmy. Wielu – zwłaszcza początkujących – właścicieli działalności gospodarczej wrzuca w koszty w zasadzie każdy wydatek, licząc, że podczas ewentualnej kontroli fiskus nie zwróci uwagi na jego celowość. Czytaj dalej »