Wielu przedsiębiorcom, zwłaszcza tym najmniejszym, w prowadzeniu biznesu pomaga współmałżonek. Niestety, wypłacane z tego tytułu wynagrodzenie nadal nie może być zaliczane do kosztów uzyskania przychodu. Czytaj dalej »
Jednym z obowiązków osób prowadzących własną działalność gospodarczą jest sporządzanie tzw. spisu z natury, czyli remanentu. Z jaką datą należy go sporządzić? Sprawdzamy!
Jak czytamy w rozporządzeniu ministra finansów ws. Czytaj dalej »
Jak już niejednokrotnie przekonywaliśmy we wcześniejszych wpisach, pozycjonowanie to działanie potrzebne każdej firmie posiadającej stronę internetową, które w wymierny sposób przekłada się na jej sprzedaż. Czytaj dalej »
Od 1 stycznia br. mikroprzedsiębiorcy mają obowiązek wysyłania do urzędów skarbowych pliku JPK_VAT. Od 1 lipca 2018 r. w życie wejdzie przepis dotyczący posiadania pliku JPK_PKPIR, obejmującego dane z podatkowej księgi przychodów i rozchodów. Czytaj dalej »
Biznesplan to dokument, który opisuje prowadzoną działalność, sposób wejścia na rynek czy prognozy finansowe przedsiębiorstwa. Jego przygotowanie pozostawia co prawda pewną swobodę, jednakże istnieją elementy, które muszą się w nim znaleźć. Czytaj dalej »
O tym, czym jest pozycjonowanie firmowej strony internetowej i dlaczego warto to robić pisaliśmy już w kilku tekstach. Teraz przybliżymy Wam pojęcie pozycjonowania long-tail.
Badania są jednoznaczne – standardowe pozycjonowanie na ogólne, krótkie słowa kluczowe jest coraz mniej skuteczne. Czytaj dalej »
Od 1 lipca 2018 r. w naszym kraju zacznie obowiązywać tzw. split payment, czyli mechanizm podzielonej płatności. Oznacza on spore zmiany w prowadzeniu przez przedsiębiorców firmowych rachunków bankowych. Czytaj dalej »
Od 1 lipca 2018 r. mikroprzedsiębiorcy będą zobowiązani do prowadzenia kolejnej struktury Jednolitego Pliku Kontrolnego, tym razem dotyczącej faktur sprzedażowych, czyli tzw. JPK_FA. Co trzeba wiedzieć o tej strukturze?
Według informacji ministerstwa finansów, w pliku JPK_FA będą znajdowały się informacje dotyczące jedynie faktur sprzedażowych przedsiębiorcy (początkowo planowano, że struktura uwzględniać będzie również faktury zakupowe). Czytaj dalej »
Właściwie każda firma posiada własną stronę internetową. Aby zwiększyć liczbę osób odwiedzających witrynę, a tym samym – zwiększyć jej przychody, warto zadbać o to, by do strony prowadziły linki z innych serwisów. Czytaj dalej »
Podróże służbowe – współcześnie również zagraniczne – to nieodłączna część każdego biznesu. Zarówno przedsiębiorcy, jak i oddelegowanemu przez niego pracownikowi podróżującemu zagranicę przysługuje dieta na wyżywienie i inne drobne wydatki, którą to można wliczyć w koszty uzyskania przychodów. Czytaj dalej »