W niektórych sytuacjach osoba lub firma musi okazać się ważnym certyfikatem rezydencji podatkowej. Co to za dokument, do czego jest potrzebny, jakie dane powinien zawierać? Sprawdź w naszym poradniku!
Zgodnie z ustawą o podatku dochodowym, certyfikat rezydencji podatkowej jest zaświadczeniem o miejscu zamieszkania lub siedzibie podatnika dla celów podatkowych na terenie danego kraju. Czytaj dalej »
Płatności bezgotówkowe to już w naszym kraju codzienność. Klienci coraz częściej chcą płacić przy pomocy kart, a przedsiębiorcy obserwujący ten trend coraz chętniej decydują się na korzystanie z terminala płatniczego, choć w żadnych przepisach nie ma takiego obowiązku. Czytaj dalej »
Osoba, która wynajmuje komuś mieszkanie stanowiące jego własność, powinna zwracać szczególną uwagę na prawidłowe udokumentowanie zarówno samego wynajmu, jak i uzyskiwanych z tego tytułu przychodów. Czytaj dalej »
Czasami przedsiębiorcy dokumentujący sprzedaż na kasie fiskalnej muszą dokonać korekty paragonu – klient może bowiem zażyczyć sobie zwrotu towaru lub jego wymiany na inny. Wówczas konieczna jest korekta paragonu i prawidłowe udokumentowanie zwrotu lub wymiany. Czytaj dalej »
Wszyscy współcześni przedsiębiorcy zdają sobie sprawę, że wysoka pozycja ich strony czy sklepu w wynikach wyszukiwania to jeden z najważniejszych obecnie sposobów podnoszenia poziomu sprzedaży. Czytaj dalej »
Prowadzenie biznesu bardzo często wymaga zarówno od przedsiębiorcy, jak i zatrudnionych przez niego pracowników służbowych wyjazdów. W takiej sytuacji pracownikowi przysługują diety oraz zwrot niektórych kosztów, przy czym ich wysokość zależy od długości wyjazdu. Czytaj dalej »
Bardzo ciekawą i coraz popularniejszą alternatywą dla tradycyjnych mailingów jest reklama w Gmailu. Na czym dokładnie polega i czy warto się nią zainteresować? Podpowiadamy!
Gmail, czyli poczta należąca do Google’a, jest jedną z najbardziej popularnych poczt mailowych, a to dlatego, że jeszcze jakiś czas temu była kompletnie wolna od mailingów reklamowych. Czytaj dalej »
Biznesplan to dokument, który opisuje prowadzoną działalność, sposób wejścia na rynek czy prognozy finansowe przedsiębiorstwa. Jego przygotowanie pozostawia co prawda pewną swobodę, jednakże istnieją elementy, które muszą się w nim znaleźć. Czytaj dalej »
O tym, czym jest pozycjonowanie firmowej strony internetowej i dlaczego warto to robić pisaliśmy już w kilku tekstach. Teraz przybliżymy Wam pojęcie pozycjonowania long-tail.
Badania są jednoznaczne – standardowe pozycjonowanie na ogólne, krótkie słowa kluczowe jest coraz mniej skuteczne. Czytaj dalej »
Właściwie każda firma posiada własną stronę internetową. Aby zwiększyć liczbę osób odwiedzających witrynę, a tym samym – zwiększyć jej przychody, warto zadbać o to, by do strony prowadziły linki z innych serwisów. Czytaj dalej »