Gmail, czyli poczta należąca do Google’a, jest jedną z najbardziej popularnych poczt mailowych, a to dlatego, że jeszcze jakiś czas temu była kompletnie wolna od mailingów reklamowych. Przed kilkoma miesiącami na Gmailu pojawiły się jednak reklamy, które na pierwszy rzut oka przypominają zwykłe maile – wyświetlają się w zakładce "oferty", zazwyczaj na żółtym tle i w towarzystwie logotypu reklamodawcy. Co ważne, płaci się tylko za te reklamy, w które użytkownik poczty kliknie – po kliknięciu w zwiastun pojawia się okno przypominające widok maila, które zawierać może np. tekst, grafikę czy film. Reklama może zawierać linki odsyłające do strony reklamodawcy, można ją przesyłać dalej czy przenosić do innych folderów.
Reklama w Gmailu – co trzeba wiedzieć?
Jak już wcześniej wspomniano, w przypadku reklamy w Gmailu płaci się jedynie za kliknięcia, a nie za sam fakt rozesłania jej do potencjalnych klientów. Aby rozpocząć tego typu kampanię, trzeba posiadać aktywne konto AdWords – to z jego poziomu najpierw wysyła się wniosek o jej rozpoczęcie (wniosek musi zostać pozytywnie zweryfikowany przez Google), a następnie ustala budżet reklamowy czy opcje kierowania reklamy pod względem słów kluczowych, wieku, płci czy branż interesujących użytkowników, domeny, urządzeń, na których ma się wyświetlać itp. Po wybraniu ustawień należy jeszcze dodać treść do zwiastuna reklamy oraz dodać gotową kreację reklamową (lub stworzyć ją przy pomocy specjalnego kreatora AdWords).Czy reklama w Gmailu jest skuteczna? Ze względu na swój mniej nachalny charakter jest odbierana lepiej niż tradycyjne mailingi. Zdaniem ekspertów, sprawdza się zarówno w kampaniach wizerunkowych, ukierunkowanych na budowanie pozytywnego wizerunku firmy czy produktu, jak również dedykowanych konkretnym działaniom oczekiwanym od odbiorców (zakup produktu, wejście na stronę, wypełnienie formularza). Jak wyliczono, obecny współczynnik kliknięć w zwiastun reklamy wynosi około 3,5-4%, a koszt kliknięcia nie przekracza kilkudziesięciu groszy.