NIP-2. Kiedy i jak wypełnić?
Zgodnie z obowiązującym w Polsce prawem, każda firma musi posiadać numer NIP. W przypadku jednoosobowych działalności, do jego uzyskania wystarczy złożenie wniosku o rejestrację firmy w CEIDG. Czytaj dalej »
Zgodnie z obowiązującym w Polsce prawem, każda firma musi posiadać numer NIP. W przypadku jednoosobowych działalności, do jego uzyskania wystarczy złożenie wniosku o rejestrację firmy w CEIDG. Czytaj dalej »
Zatrudnienie pracownika wiąże się nie tylko z koniecznością przeprowadzenia przez przyszłego pracodawcę rekrutacji czy dopełnieniem wszystkich formalności urzędowych, ale także kosztami finansowymi. Czytaj dalej »
Prowadzenie firmy związane jest z wieloma obowiązkami sprawozdawczymi. Jednym z nich jest konieczność wypełnienia formularza SP-3 na potrzeby Głównego Urzędu Statystycznego. Dobra wiadomość jest taka, że przedsiębiorstwa zobowiązane do jego wypełnienia wybierane są losowo, zaś zła – że za niedopełnienie tego obowiązku grozi kara grzywny. Czytaj dalej »
Właściwie każdy współczesny przedsiębiorca rozpoczyna swoją działalność od zaprojektowania i wykonania strony internetowej swojej firmy. Posiadanie firmowej witryny to jedno, drugą kwestią są działania, których celem jest jak najwyższe wywindowanie jej w wyszukiwarkach. Czytaj dalej »
Niemal każdy przedsiębiorca na pewnym etapie swojej działalności potrzebuje zdjęć. Bywają one potrzebne do zilustrowania strony internetowej, prowadzenia kanałów komunikacji firmy w mediach społecznościowych, zaprojektowania gadżetów reklamowych czy opakowań produktów. Czytaj dalej »
Do końca lata pozostało jeszcze trochę czasu, więc niektórzy przedsiębiorcy dopiero zaczynają planować swój urlop. Wielu z nich zastanawia się wówczas, czy letnie podróże można zaliczyć do kosztów prowadzenia działalności. Czytaj dalej »
Dzięki rozwojowi nowoczesnych technologii, przedsiębiorcy mogą już załatwiać wiele spraw urzędowych bez konieczności wychodzenia z domu. Możliwość taką daje ePUAP, czyli Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej. Czytaj dalej »
Nazwa firmy to jeden z najważniejszych elementów jej tożsamości oraz wizerunku. Choć powinna ona z jednej strony wyróżniać przedsiębiorstwo na tle konkurencji oraz być jego swoistą reklamą, to jednak musi również być zgodna z obowiązującymi w tym zakresie przepisami. Czytaj dalej »
Właściciele stron internetowych czy blogów mogą zarabiać nie tylko poprzez samodzielne pozyskiwanie artykułów sponsorowanych czy reklam od klientów. Jeśli witryny są ciekawe, często aktualizowane i mają sporą liczbę odsłon, istnieje możliwość skorzystania z narzędzia Google AdSense. Czytaj dalej »
Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością to jedna z najpopularniejszych form prowadzenia własnego biznesu. Mają na to wpływ m.in. stosunkowo niskie koszty jej uruchomienia i rejestracji. Z drugiej strony, spółki z o. Czytaj dalej »