Googla Shopping przypomina nieco w działaniu usługę AdWords (pisaliśmy o niej w artykule: Dlaczego każdy przedsiębiorca powinien nauczyć się Google AdWords?). Polega ona na tym, że po wpisaniu w wyszukiwarkę nazwy produktu, której poszukuje klient – np. telewizor 40 cali – otrzymuje on nie tylko listę sklepów oferujących sprzęt RTV, ale także box w formie listy konkretnych produktów (w tym przypadku czterdziestocalowych telewizorów) wraz z ich zdjęciem oraz ceną. Po kliknięciu w wybrany box klient zostaje przekierowany już na stronę internetową sklepu, w którym znajduje się produkt.
Jakie korzyści ma Google Shopping?
Badania marketingowe już dawno potwierdziły, że podczas zakupów internetowych konsument o wiele lepiej reaguje na obraz niż na tekst. Wyświetlanie boxów, w których znajduje się zdjęcie produktu, może mieć bardzo korzystny wpływ na poziom sprzedaży. Dodatkowo, Google Shopping wyświetla cenę, co również jest jednym z najważniejszych kryteriów wyboru danego produktu. Właściciele sklepów internetowych prowadzący atrakcyjną dla klienta politykę cenową mogą więc wyróżnić się dzięki temu na tle konkurencji.Oczywiście aby inwestycja w reklamę w Google Shopping przyniosła oczekiwane efekty należy mądrze zaplanować kampanię: określić budżet, przygotować dobrej jakości i atrakcyjne wizualnie zdjęcia produktów, a także zadbać o poprawność ich nazw, cen oraz nazwy firmy – ta informacja również wyświetla się w wynikach wyszukiwania. Podczas przygotowywania kampanii może także określić sposoby monitorowania jej skuteczności oraz wykluczyć słowa kluczowe, z którymi nie chcemy łączyć naszych produktów.