Dlaczego każdy przedsiębiorca powinien nauczyć się Google AdWords?
Jedna z podstawowych zasad współczesnego biznesu dotyczy obecności każdej firmy w Internecie. Po prostu – jeśli nie ma jej w sieci, nie istnieje. Doskonałym narzędziem do wypromowania każdej działalności, a co się z tym wiąże poprawy jej wyników finansowych jest natomiast Google AdWords.
Czym dokładnie jest i dlaczego warto je znać?
Zacznijmy od przypomnienia, czym w ogóle jest narzędzie Google AdWords. Jest to system reklamowy firmy Google, który służy do wyświetlania reklam w postaci tekstu, grafik lub filmów video. Reklamy te mogą być emitowane zarówno w różnych przestrzeniach samej wyszukiwarki Google, jak i w witrynach partnerskich, poczcie Gmail oraz na portalu YouTube.
W porównaniu do innych systemów reklamowych, Google AdWords wyróżnia się tym, że działa w modelu pay-per-click, czyli płatności za kliknięcie. Dla przedsiębiorcy, który przy jego pomocy chce promować swoją firmę nie ma więc znaczenia, ile razy reklama wyświetliła się internautom, ale ile razy w nią kliknęli. Dodatkowo, przedsiębiorca może sam bardzo precyzyjnie zoptymalizować założenia kampanii, by reklama trafiała do właściwych użytkowników.
Dlaczego warto poznać dokładne działanie AdWords?
Zdaniem wielu specjalistów, Google AdWords jest stosunkowo tanią oraz efektywną formą reklamy, oczywiście o ile reklamodawca zna najważniejsze zasady działania tego narzędzia. Dlaczego? Bardzo ważny jest np. dobór odpowiednich słów kluczowych – każdy proces zakupowy w Internecie rozpoczyna się bowiem od wyartykułowania problemu lub potrzeby klienta. Przejawia się to we wpisaniu w wyszukiwarkę odpowiednich słów kluczowych (np. usługi księgowe, telewizor 60 cali). Dobór odpowiednich słów kluczowych pomoże podnieść efektywność kampanii. Podobnie wygląda kwestia formy reklamy – w przypadku niektórych branż czy rodzajów usług o wiele bardziej skuteczna może okazać się reklama wyświetlana w formie tekstu, a w innych lepszy będzie film video. Znajomość poszczególnych funkcjonalności Google AdWords pozwala także ustalać konkretne cele kampanii (może to być np. większa liczba wejść na stronę albo uzyskanie maksymalnej liczby kliknięć przy jak najmniejszym koszcie), odpowiednio zaplanować jej strukturę, tworzyć najbardziej trafne przekazy reklamowe, dobierać strony docelowe, a także mierzyć efektywność kampanii.