Google to bez wątpienia największa i najczęściej wykorzystywana wyszukiwarka internetowa. Według danych z 2008 r. indeksuje ponad bilion stron WWW. Jednak internauci mogą korzystać również z innych wyszukiwarek, często dedykowanych konkretnym branżom czy zagadnieniom.
Do mniej znanych, a równie przydatnych wyszukiwarek zalicza się:
- Bing – wyszukiwarka stworzona przez Microsoft, charakteryzuje się obecnością dużych zdjęć stanowiących jej tło,
- Exalead – dostępna publicznie, choć dedykowana głównie dla dużych firm, pozwala na analizowanie informacji, wraz z wynikami wyszukiwania prezentuje dane statystyczne, powiązane tematycznie wykresy itp.,
- A9 – bardzo specjalistyczna wyszukiwarka, przeznaczona głównie dla branży e-commerce, jej głównym zadaniem jest wyszukiwanie produktów w sklepach internetowych,
- Yandex – wyszukiwarka kontrolowana przez władze Rosji, pozwala na wyszukiwanie informacji na stronach internetowych prowadzonych w języku rosyjskim (co ciekawe, słowo kluczowe można wpisać w dowolnym języku),
- Technorati – kolejna bardzo specjalistyczna wyszukiwarka, indeksuje blogi oraz przygotowuje analizy i raporty ze świata blogosfery,
- Picsearch – wyszukiwarka stworzona w Szwecji, specjalizuje się w znajdowaniu treści graficznych, obrazów czy zdjęć,
- 123 people – poprzez indeksowanie serwisów społecznościowych, blogów czy forów internetowych specjalizuje się w wyszukiwaniu osób,
- Ask – bardzo popularna w Stanach Zjednoczonych, działa podobnie jak Google, ale wyniki po wpisaniu słowa kluczowego znacznie różnią się od wyników Google’a,
- Gigablast – utrzymywana na serwerach zasilanych wyłącznie energią wiatrową, pokazuje wyniki wyszukiwania takie, jakie są, w żaden sposób ich nie personalizując.