Poradnik przedsiębiorcy

Kradzież w firmie - czy jest kosztem firmowym?

Kategoria:Koszty | |

Kradzież w firmie lub kradzież majątku firmy może przydarzyć się w każdej instytucji. Powstałe w ten sposób straty należy udokumentować, a najważniejszym pytaniem jaki stawia sobie w takie sytuacji przedsiębiorca jest, czy taką kradzież, utratę gotówki lub majątku można wliczyć do kosztów prowadzenia firmy? Podstawą właściwego zaksięgowania będzie jedno z najważniejszych kryteriów, czyli czy przedsiębiorca jest w stanie udowodnić, że dołożył wszelkich starań i zachował wszelkie możliwe środki bezpieczeństwa, by uchronić się przed takim zdarzeniem. Czytaj dalej »

Kilometrówka 2019 - stawka za 1 kilometr

Kategoria:Podatki | |

Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 25 marca 2002 r. w sprawie warunków ustalania oraz sposobu dokonywania zwrotu kosztów używania do celów służbowych samochodów osobowych, motocykli i motorowerów niebędących własnością pracodawcy (Dz. Czytaj dalej »

Ile jest startup'ów w Polsce i jakie – 2019 rok

Kategoria:Inne | |

Startup to słowo, które od kilku lat rozpala wyobraźnię polskich przedsiębiorców. Najczęściej nazywa się w ten sposób podmiot na etapie zakładania firmy lub prowadzenia jej przez okres do 3,5 roku, wykorzystujący do tworzenia swoich produktów/świadczenia usług technologie lub metody pracy dostępne na rynku nie dłużej niż 5 lat. Czytaj dalej »

Księgowość online - ile można zaoszczędzić?

Kategoria:Inne | |

Prowadzenie dokumentacji księgowej to obowiązek, o który musi się zatroszczyć każdy przedsiębiorca. Rzetelne prowadzenie księgowości to warunek zgodnego z prawem funkcjonowania całej firmy. Przepisy nie definiują kto ma prowadzić księgowość firmy, zatem równie dobrze możemy powierzyć to licencjonowanej księgowej, jak i zająć się tym osobiście. Czytaj dalej »

Firmowa pieczątka - czy przedsiębiorca musi ją posiadać?

Kategoria:Inne | |

Dla przedsiębiorców niemal oczywistym wydaje się być, że w czasie zakładania swojej działalności gospodarczej muszą zadbać o coś więcej, niż wpisy do podstawowych rejestrów. W końcu prowadzenie firmy to przede wszystkim podpisywanie dziesiątek dokumentów wraz z opatrywaniem ich odpowiednimi pieczątkami. Czytaj dalej »