Poradnik przedsiębiorcy

Ewidencja przebiegu pojazdu - to warto wiedzieć!

Kategoria:Koszty | |

Każdy, kto wykorzystuje w swojej firmie prywatny samochód zobowiązany jest do prowadzenia szczegółowej ewidencji przebiegu pojazdu. Trzeba wiedzieć na jej temat kilka rzeczy, by skutecznie obronić się podczas ewentualnych kontroli ze strony uprawnionych urzędów. Czytaj dalej »

Oprogramowanie w firmie - ile kosztuje?

Kategoria:Koszty | |

Każdy kto ma zamiar założyć firmę musi się liczyć z dodatkowymi kosztami, które są nieuniknione przy prowadzeniu firmy. Jedną z rzeczy, za którą niestety trzeba płacić jest oprogramowanie, jeśli chcemy, żeby było fajne oraz w miarę prosto można było z niego korzystać. Czytaj dalej »

Umowa barterowa - zobacz jak ją rozliczyć?

Kategoria:Koszty | |

Kiedyś wymiany towarowe były codziennością. Wydawać by się mogło, że zostały naturalnie wyparte początkowo za pomocą złota, a później przez znane do dzisiaj monety i banknoty. Jednak do samego końca barter nie zanikł i wciąż jest stosowany jako rozliczenie między przedsiębiorcami. Czytaj dalej »

Wynagrodzenie chorobowe - jak wyliczyć?

Kategoria:ZUS | |

Wynagrodzenie chorobowe to świadczenie pieniężne należne pracownikowi, który jest czasowo niezdolny do wykonywania pracy z powodu choroby. Czas niezdolności do pracy jest zdefiniowany przez przepisy Kodeksu Pracy jako okres przechodzenia choroby, wystąpienia wypadku w drodze do lub z pracy lub poddawania się, przechodzonym przez dawców, badaniom lekarskim. Czytaj dalej »

Sanepid w działalności gospodarczej.

Kategoria:Inne | |

Decydując się na założenie własnej działalności gospodarczej bardzo dokładnie należy rozpoznać się w wymaganych od przedsiębiorcy działaniach. Mowa w szczególności o oczekiwaniach ze strony urzędów, które bezpośrednio przed rozpoczęciem prowadzenia firmy oczekują złożenia w ich biurach odpowiednich dokumentów. Czytaj dalej »

Kradzież w firmie - czy jest kosztem firmowym?

Kategoria:Koszty | |

Kradzież w firmie lub kradzież majątku firmy może przydarzyć się w każdej instytucji. Powstałe w ten sposób straty należy udokumentować, a najważniejszym pytaniem jaki stawia sobie w takie sytuacji przedsiębiorca jest, czy taką kradzież, utratę gotówki lub majątku można wliczyć do kosztów prowadzenia firmy? Podstawą właściwego zaksięgowania będzie jedno z najważniejszych kryteriów, czyli czy przedsiębiorca jest w stanie udowodnić, że dołożył wszelkich starań i zachował wszelkie możliwe środki bezpieczeństwa, by uchronić się przed takim zdarzeniem. Czytaj dalej »