Poradnik przedsiębiorcy

Kradzież w firmie - czy jest kosztem firmowym?

Kategoria:Koszty | | Intaxo

Kradzież w firmie lub kradzież majątku firmy może przydarzyć się w każdej instytucji. Powstałe w ten sposób straty należy udokumentować, a najważniejszym pytaniem jaki stawia sobie w takie sytuacji przedsiębiorca jest, czy taką kradzież, utratę gotówki lub majątku można wliczyć do kosztów prowadzenia firmy? Podstawą właściwego zaksięgowania będzie jedno z najważniejszych kryteriów, czyli czy przedsiębiorca jest w stanie udowodnić, że dołożył wszelkich starań i zachował wszelkie możliwe środki bezpieczeństwa, by uchronić się przed takim zdarzeniem. Czytaj dalej »

Kilometrówka 2019 - stawka za 1 kilometr

Kategoria:Podatki | | Intaxo

Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 25 marca 2002 r. w sprawie warunków ustalania oraz sposobu dokonywania zwrotu kosztów używania do celów służbowych samochodów osobowych, motocykli i motorowerów niebędących własnością pracodawcy (Dz. Czytaj dalej »

Księgowość online - ile można zaoszczędzić?

Kategoria:Inne | | Intaxo

Prowadzenie dokumentacji księgowej to obowiązek, o który musi się zatroszczyć każdy przedsiębiorca. Rzetelne prowadzenie księgowości to warunek zgodnego z prawem funkcjonowania całej firmy. Przepisy nie definiują kto ma prowadzić księgowość firmy, zatem równie dobrze możemy powierzyć to licencjonowanej księgowej, jak i zająć się tym osobiście. Czytaj dalej »

Firmowa pieczątka - czy przedsiębiorca musi ją posiadać?

Kategoria:Inne | | Intaxo

Dla przedsiębiorców niemal oczywistym wydaje się być, że w czasie zakładania swojej działalności gospodarczej muszą zadbać o coś więcej, niż wpisy do podstawowych rejestrów. W końcu prowadzenie firmy to przede wszystkim podpisywanie dziesiątek dokumentów wraz z opatrywaniem ich odpowiednimi pieczątkami. Czytaj dalej »

Split Payment - na czym polega?

Kategoria:Podatki | | Intaxo

Split Payment, czyli mechanizm podzielonej płatności, został w Polsce wprowadzony stosunkowo niedawno. Wiele osób wyraża swoją dezaprobatę wobec takiego rozwiązania, ponieważ jest to dodatkowy obowiązek dla przedsiębiorców, który dodatkowo niekoniecznie w ogóle będzie spełniał swoje zadanie w sposób efektywny. Czytaj dalej »






ObsługaJPK
Strona używa cookies - tzw. ciasteczek. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień cookies.
Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.