Poradnik przedsiębiorcy

Sprzedaż i marketing: Cele i mierniki efektywności

Kategoria:Inne | |

Marketing to proces tworzenia, wywoływania u konsumentów potrzeby skorzystania z usług i produktów firmy, a sprzedaż jest procesem zaspokajania tych potrzeb konsumentów. Marketing i sprzedaż to różne działy, różne etapy jednego dużego procesu biznesowego. Czytaj dalej »

4 rodzaje klientów i jak im sprzedać?

Kategoria:Inne | |

Każdy klient jest inny, każdy ma swoje własne cechy charakteru, wartości oraz potrzeby. Jednak istnieją pewne podobieństwa w postępowaniu i zachowaniu, dzięki którym można podzielić ich na pewne grupy. Czytaj dalej »

Z czego składa się e-mail, który sprzedaje?

Kategoria:Nowości | |

O skuteczności kampanii mailingowych pisaliśmy w poprzednim artykule "E-mailing – czy się opłaca?". Badania oraz praktyka firm przekonują, że to działa. Interesującym jest zatem pytanie: jak ma wyglądać wiadomość elektroniczna, żeby była efektywna? Można wyodrębnić 9 podstawowych elementów dobrego e-maila: Imię nadawcy - musi odpowiadać na pytanie odbiorcy „Kto do mnie pisze?”. Czytaj dalej »

Biznes plan - co to jest i do czego służy?

Kategoria:Inne | |

Pierwszą rzeczą, którą powinniśmy zrobić przy zakładaniu nowej firmy, powinno być sporządzenie biznes planu. Od tego powinna się rozpoczynać każda działalność gospodarcza. To konieczny dokument, nawet jeśli nasz pomysł na biznes wydaje się być genialny i bardzo perspektywny. Czytaj dalej »

Podatek na ryczałcie - co brać pod uwagę przy jego wyliczaniu?

Kategoria:Podatki | |

Podstawowe zagadnienia związane z wyliczaniem podatku na ryczałcie to rozliczanie kosztów uzyskania przychodu lub składek odprowadzanych do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, kwota bazowa, od której wylicza się ten podatek oraz sytuacja, kiedy należy stosować równolegle dwie stawki do prawidłowego obliczania podatku zryczałtowanego. Czytaj dalej »

10 sposobów na promocję firmy w internecie

Kategoria:Nowości | |

Internet stwarza ogromne pole do promocji swojej firmy, której można dokonywać zarówno darmowymi, jak i płatnymi sposobami. Oto dziesięć porad dotyczących skutecznej promocji w sieci. 1. Strona internetowa firmy Każda firma powinna mieć swoją stronę internetową i przykładać do niej odpowiednią wagę, bowiem jest to prawdziwa wizytówka przedsiębiorcy. Czytaj dalej »

Dokumenty magazynowe w firmie

Kategoria:Inne | |

Dokumenty magazynowe są to papierowe lub elektroniczne zapisy dotyczące pracy magazynu w przedsiębiorstwie. Dzięki dokumentom magazynowym mamy możliwość sprawowania kontroli nad towarami i materiałami, które się w nim znajdują. Czytaj dalej »