SMM i SEO - razem czy osobno?

Kategoria:Inne | | Intaxo
Program do faktur
Bardzo często w Internecie możesz spotkać się ze skrótami SMM (Social Media Marketing) і SEO (Search Engine Optimization). Są to ważne elementy strategii promocji produktów i usług.

SMM (Social Media Marketing) to promocja strony www firmy przy wykorzystaniu mediów społecznościowych. Jest to promocja za pośrednictwem np. Facebook, Instagram, itd., w celu zwiększenia ruchu na portalu oraz konwersji. SEO jest natomiast optymalizacją strony internetowej pod kątem wyszukiwarek internetowych. Głównym celem jest jak najlepsza widoczność witryny w rezultatach wyszukiwania.

SMM (Social Media Marketing) i SEO (Search Engine Optimization) na co dzień wzajemnie się uzupełniają i wspierają. Działania te uważane są za naturalne oraz mają na celu budowanie wiarygodności i pozyskanie jak największej liczby potencjalnych klientów. Dobra pozycja marki w wynikach wyszukiwarek pomoże realizacji kampanii reklamowych w social mediach. Z kolei obecność marki w sieciach społecznościowych zwiększy i wzmocni jej pozycję w wynikach wyszukiwarek.

W jaki sposób aktywność w mediach społecznościowych poprawi SEO?
  • Regularnie zwiększaj liczbę followersów swoich profili

  • Nie należy kupować subskrybentów, ponieważ Google bierze pod uwagę ich jakość. Postaraj się płynnie zwiększać swoją społeczność w online, publikując korzystne informacje. Twórz kontent, którym czytelnicy będą chcieli się podzielić oraz spraw, aby dzielenie się było łatwe i ciekawe. Używaj hashtagów, atrakcyjnych zdjęć oraz filmów.

  • Zachęcaj do polubienia i udostępnienia Twojego kontentu

  • Udostępnienie (repost) to świetny sposób na LinkBuilding, który jest bardzo ważny dla SEO. Nagradzaj zaangażowanie użytkowników (np. polub ich stronę, skomentuj, podziękuj, itp.).

  • Badaj i analizuj swoją społeczność

  • Dzięki temu uzyskasz wiarygodne informacje, które pomogą dopasować komunikację oraz ofertę do potrzeb i preferencji grupy docelowej.

  • Zoptymalizuj teksty postów w wyszukiwarkach

  • Optymalizacja mediów społecznościowych (SMO - Social Media Optimization) otworzy kolejny kanał dla wyszukiwania. Google będzie pokazywać w wynikach wyszukiwania także strony sieci społecznościowych.

  • Zwiększaj świadomość marki

  • Promocja w sieciach społecznościowych daje nie tylko korzyści wizerunkowe, ale ma również pozytywny wpływ na SEO, zwiększając obecność firmy w Internecie, a tym samym jej rozpoznawalność oraz wiarygodność.

  • Rozpowszechniaj swój kontent

  • Pisz wartościowe artykuły i publikuj w odpowiednich serwisach. Warto jednak nie przesadzić i nie spamować. Dobrym rozwiązaniem będzie prowadzenie bloga, gdzie można będzie prezentować nowe usługi, pisać o aktualnych wydarzeniach z branży oraz życia firmy.

Najlepszym jest fakt, że SMO i SMM może być wykorzystany przez każdego. Zarówno firmy z dużym budżetem marketingowym, jak i małe firmy, które dopiero zaczynają swoją działalność gospodarczą mogą korzystać z tych działań. Wystarczy napisać strategię digital marketingu, wyznaczyć cele i zacząć regularne działania. Ważne aby być wiarygodnym, prawdziwym i otwartym, wtedy na pewno uzyskasz zaufanie społeczności.







ObsługaJPK
Strona używa cookies - tzw. ciasteczek. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień cookies.
Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.