SMM (Social Media Marketing) to promocja strony www firmy przy wykorzystaniu mediów społecznościowych. Jest to promocja za pośrednictwem np. Facebook, Instagram, itd., w celu zwiększenia ruchu na portalu oraz konwersji. SEO jest natomiast optymalizacją strony internetowej pod kątem wyszukiwarek internetowych. Głównym celem jest jak najlepsza widoczność witryny w rezultatach wyszukiwania.
SMM (Social Media Marketing) i SEO (Search Engine Optimization) na co dzień wzajemnie się uzupełniają i wspierają. Działania te uważane są za naturalne oraz mają na celu budowanie wiarygodności i pozyskanie jak największej liczby potencjalnych klientów. Dobra pozycja marki w wynikach wyszukiwarek pomoże realizacji kampanii reklamowych w social mediach. Z kolei obecność marki w sieciach społecznościowych zwiększy i wzmocni jej pozycję w wynikach wyszukiwarek.
W jaki sposób aktywność w mediach społecznościowych poprawi SEO?
- Regularnie zwiększaj liczbę followersów swoich profili
- Zachęcaj do polubienia i udostępnienia Twojego kontentu
- Badaj i analizuj swoją społeczność
- Zoptymalizuj teksty postów w wyszukiwarkach
- Zwiększaj świadomość marki
- Rozpowszechniaj swój kontent
Nie należy kupować subskrybentów, ponieważ Google bierze pod uwagę ich jakość. Postaraj się płynnie zwiększać swoją społeczność w online, publikując korzystne informacje. Twórz kontent, którym czytelnicy będą chcieli się podzielić oraz spraw, aby dzielenie się było łatwe i ciekawe. Używaj hashtagów, atrakcyjnych zdjęć oraz filmów.
Udostępnienie (repost) to świetny sposób na LinkBuilding, który jest bardzo ważny dla SEO. Nagradzaj zaangażowanie użytkowników (np. polub ich stronę, skomentuj, podziękuj, itp.).
Dzięki temu uzyskasz wiarygodne informacje, które pomogą dopasować komunikację oraz ofertę do potrzeb i preferencji grupy docelowej.
Optymalizacja mediów społecznościowych (SMO - Social Media Optimization) otworzy kolejny kanał dla wyszukiwania. Google będzie pokazywać w wynikach wyszukiwania także strony sieci społecznościowych.
Promocja w sieciach społecznościowych daje nie tylko korzyści wizerunkowe, ale ma również pozytywny wpływ na SEO, zwiększając obecność firmy w Internecie, a tym samym jej rozpoznawalność oraz wiarygodność.
Pisz wartościowe artykuły i publikuj w odpowiednich serwisach. Warto jednak nie przesadzić i nie spamować. Dobrym rozwiązaniem będzie prowadzenie bloga, gdzie można będzie prezentować nowe usługi, pisać o aktualnych wydarzeniach z branży oraz życia firmy.
Najlepszym jest fakt, że SMO i SMM może być wykorzystany przez każdego. Zarówno firmy z dużym budżetem marketingowym, jak i małe firmy, które dopiero zaczynają swoją działalność gospodarczą mogą korzystać z tych działań. Wystarczy napisać strategię digital marketingu, wyznaczyć cele i zacząć regularne działania. Ważne aby być wiarygodnym, prawdziwym i otwartym, wtedy na pewno uzyskasz zaufanie społeczności.