YouTube – jak i dlaczego warto wykorzystać w promocji firmy.

Kategoria:Inne | | Intaxo
Program do faktur
YouTube – to serwis, należący do Google, gdzie można za darmo umieszczać, odtwarzać, komentować i oceniać filmy czy muzykę. Każdy użytkownik serwisu może tworzyć własne kanały i playlisty. To także druga najpopularniejsza wyszukiwarka na świecie: co miesiąc YouTube odwiedza ponad 1,9 miliarda zalogowanych użytkowników.

Widzowie serwisu oglądają codziennie ponad miliard godzin filmów i generują miliardy wyświetleń. Co minutę na stronę internetową trafia ponad 400 godzin filmów. YouTube jest dostępny w 91 krajach i 81 językach1.

Z uwagi na powyższe dane YouTube jest też idealnym miejscem do promowania marki poprzez wideo marketing. Filmy to jedna z najlepszych form promocji firmy. Dzięki nim można w bardzo atrakcyjny sposób m.in. podzielić się wiedzą, zaprezentować swoje nowe produkty i usługi, pokazać swoją eksperckość oraz pochwalić się osiągnieciami pracowników. Dobrze zrobiony i ciekawy materiał wideo będzie udostępniany przez użytkowników w social mediach. Dla firmy to będzie dodatkową, bardzo wiarygodną oraz darmową reklamą. Dużą zaletą tego kanału promocyjnego jest także niski koszt – obecnie nawet tani, ogólnodostępny sprzęt zrobi dobre filmy, które można wrzucać do sieci.

Jak z każdym narzędziem marketingowym, ważne jest aby poprawnie prowadzić kanał firmy na YouTube oraz w pełni wykorzystać jego możliwości i potencjał. Poniżej kilka wskazówek, które pomogą zwiększyć liczbę subskrybentów w tym serwisie internetowym.

Co nagrywać i co pokazywać?

Nie ma idealnej formuły do przygotowania skutecznego filmu, promującego biznes. Podczas tworzenia treści wideo należy brać pod uwagę preferencje grupy docelowej - nagrywać filmy, które będą interesujące i korzystne dla subskrybentów. Oto rodzaje filmów, które się sprawdzają oraz, jak pokazuje praktyka, są skutecznie wykorzystywane przez marki:

opinie i wywiady z ekspertami (zadawaj pytania dotyczące interesujących spraw i problemów (oczywiście związanych z branżą firmy); wyrażaj własne zdania na aktualne tematy)

storytelling czyli opowiadanie historii jest jednym z najbardziej skutecznych sposobów promocji. Opowieści są dla człowieka naturalnie przyswajalne, budują więź między osobą opowiadającą a słuchającą. Marketing narracyjny jest narzędziem, które pozwala na łatwą identyfikację marki, buduje zaangażowanie odbiorców. Dobra historia ma efekt kuli śnieżnej, dzięki czemu możesz osiągnąć duży zasięg swojego komunikatu w kanałach internetowych bez dodatkowej promocji

instrukcje w których można wyjaśnić wszystko szczegółowo, podając wskazówki, dotyczące korzystania z produktów czy usług

wideo recenzja to z kolei niezastąpione narzędzie promocji marki, w szczególności jeśli mówimy o producentach sprzętu, gier, filmów, itp. Takiego typu materiały przyciągają na kanał YouTube wielu nowych i ciekawskich subskrybentów

filmiki rozrywkowe, niekoniecznie namawiające do zakupu, aczkolwiek związane z branżą marki. Warto pamiętać, że rozrywka pozostaje głównym celem korzystania z kanałów online przez pełnoletnich użytkowników

reklama kreatywna (oryginalne wideo wirusowe jest niewyczerpanym źródłem subskrybentów, a zatem zwiększa szanse sprzedażowe. Film, który ma w sobie coś rozrywkowego oraz poznawalnego jest zawsze oglądany z dużym zainteresowaniem.







ObsługaJPK
Strona używa cookies - tzw. ciasteczek. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień cookies.
Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.