Z czego składa się e-mail, który sprzedaje?

Kategoria:Nowości | | Intaxo
Program do faktur
O skuteczności kampanii mailingowych pisaliśmy w poprzednim artykule "E-mailing – czy się opłaca?". Badania oraz praktyka firm przekonują, że to działa.

Interesującym jest zatem pytanie: jak ma wyglądać wiadomość elektroniczna, żeby była efektywna? Można wyodrębnić 9 podstawowych elementów dobrego e-maila:

Imię nadawcy - musi odpowiadać na pytanie odbiorcy „Kto do mnie pisze?”. Są trzy możliwe i zalecane opcje: nazwa firmy; imię i nazwisko pracownika odpowiedzialnego za wysyłkę; hybrydowa nazwa (połączenie nazwy firmy oraz danych pracownika – np. Piotr z firmy X). Konkretność i jasność jest konieczna, aby użytkownik zrozumiał kto do niego pisze oraz otworzył e-mail, a nie usunął go do kosza.

Temat listu - powinien odpowiadać na pytanie odbiorcy - „O czym do mnie piszą?”. Temat listu pełni taką samą rolę co tytuł artykułu prasowego: czytelnik ma zrozumieć w jakiej sprawie z nim się kontaktują oraz zainteresować się przesłaną treścią. Nawet jeśli w mailu napiszemy o 90% zniżce, ale nie ujawnimy tego w temacie, to nasza wiadomość, najprawdopodobniej, zostanie usunięta do kosza. Aby odbiorca otworzył list, koniecznym jest wyraźne i zwięzłe sformułowanie tematu.

Preheader to element wiadomości, który użytkownik widzi przed otwarciem. W urządzeniach mobilnych jest wyświetlany pod tematem. Otwierając e-mail na komputerze widzimy go po lewej stronie od tematu wiadomości. W preheder warto dodać treści kuszące oraz ujawniające szczegóły. Nie ma sensu rozbudowywać go o zbędne treści. Dobrym rozwiązaniem będą krótkie informacje np.: „40% zniżki na smartfony”, „Bezpłatna dostawa”, „Gratis do zamówienia”.

Szata graficzna naszych e-maili powinna być spójna z wizualizacją i wyglądem naszej strony internetowej, grafikami ze social mediów oraz innych materiałów reklamowych. Warto stosować w mailingu tych kolorów, elementów, czcionek, których używamy np. na stronie internetowej. Nie zapominajmy o logo firmy.
Większość ludzi to wzrokowcy, a nasz mózg przetwarza obrazy szybciej, niż tekst. Te fakty muszą być wykorzystane też w kampaniach e-mailingowych. Można użyć zdjęć, infografiki, wideo czy gifów. Grafika, dołączona do wiadomości, powinna być wciągająca. Ważne jest jednak zachowanie równowagi: tekstu powinno być zdecydowanie więcej, żeby nasz list nie został potraktowany jako niekorzystny spam.

Tekst - powinien informować o tym, co może być przydatne i korzystne dla odbiorcy. Treść wiadomości trzeba budować dookoła ewentualnych potrzeb, preferencji oraz zainteresowań czytelnika, nawiązując do oferty i propozycji naszej firmy. Nie zapominajmy sprawdzić wiadomości e-mail na błędy i literówki.

Call To Action - wezwanie do działania – bardzo ważna część e-mail'ów, która musi motywować i zachęcać klienta do wykonania pewnej czynności. Apel powinien być bezpośrednim, zwięzłym i precyzyjnym: kupić produkt, zamówić usługę, zapisać się na newsletter, itp..

Odsyłacze do profili firmy w sieciach społecznościowych są przydatne zarówno dla nadawców, jak i odbiorców: pierwsi uzyskują nowych subskrybentów i zwiększają zasięgi, drudzy - możliwość nawiązania kontaktu z marką w ulubionej sieci społecznościowej.

Przycisk anulowania subskrypcji jest obowiązkowy. Czytelnik powinien mieć możliwość w każdej chwili przestać otrzymywać nasze wiadomości.

Stopka, czyli najniższa część e-maila. Zawiera informacje, które nie są bezpośrednio związane treścią wiadomości mailowej. Przycisk anulowania subskrypcji, powiązanie z polityką prywatności, dane kontaktowe nadawcy mailu najczęściej znajdują się właśnie w tym miejscu.







ObsługaJPK
Strona używa cookies - tzw. ciasteczek. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień cookies.
Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.