Poradnik przedsiębiorcy

10 pomysłów na prezent dla biznesmena

Kategoria:Inne | |

Okazji do obdarowywania biznesmena nie brakuje przez cały rok. Urodziny, imieniny, rocznice czy ważne sukcesy firmowe to doskonała sposobność, aby sprezentować właścicielowi przedsiębiorstwa miły podarunek. Czytaj dalej »

Biznes plan w 6 krokach

Kategoria:Nowości | |

Pomysł na nowy, innowacyjny produkt lub usługę to dopiero połowa sukcesu w czasach ogromnej konkurencyjności praktycznie w każdej branży. Odpowiednia organizacje nowego pomysłu, włączając w to potencjalny popyt, koszta i przychody są obecnie fundamentalną częścią wprowadzania nowego rozwiązania. Czytaj dalej »

Pomysły na biznes w małym mieście?

Kategoria:Inne | |

Większość tekstów poradnikowych dotyczących zakładania własnego biznesu jest dedykowana mieszkańcom największych miast. Fakt ten pociąga za sobą określone konsekwencje. W realiach mniejszych miejscowości spora część potencjalnie intratnych inicjatyw biznesowych po prostu nie ma szansy okazać się trafionym pomysłem. Czytaj dalej »

Najważniejsze książki z tematyki startup’ów i własnego biznesu

Kategoria:Inne | |

Założenie własnego biznesu to bardzo duży krok. Czasem udaje się za drugim, trzecim razem, czasem odnosi się oszałamiający sukces. Nie warto jednak wierzyć, że jest to dzieło przypadku. Największe międzynarodowe korporacje upadały pomimo swojej silnej pozycji na rynku, a małe firmy rosły pokonując silną konkurencję. Czytaj dalej »

Ux i Ui - czym się różni

Kategoria:Nowości | |

Wiele osób wdrażających się w nowoczesne metodyki tworzenia oprogramowania, lecz nie tylko, mylnie używa terminów UX oraz UI jako jedno pojęcie. Oba te proces są bardzo istotne w procesie projektowania nowych, innowacyjnych rozwiązań, warto poznać różnice w tych dwóch odmiennych procesach, jakim jest User Experience oraz User Interface. Czytaj dalej »

Raje podatkowe w Unii Europejskiej

Kategoria:Podatki | |

Jak wiadomo, głównym przychodem skarbu państwa są wszelkiego rodzaju podatki. To właśnie one są główną siłą napędową gospodarki, ale też jednym z największych kosztów, jakie ponoszą firmy podczas swojej działalności. Czytaj dalej »

Jak marżować, aby nie stracić klienta?

Kategoria:Inne | |

Marża, ujmując to najprościej, jak tylko się da - jest stosunkiem zysku ze sprzedaży do ceny sprzedaży. Wyrażana jest ona w procentach. Od wysokości marży zależy ostateczna cena produktu. Zbyt duża, może zniechęcić klienta. Czytaj dalej »