LinkedIN to jeden z serwisów, który w zbiorowej świadomości istnieje jako portal służący młodym, aspirującym na ciekawe stanowiska studentom podczas zaciągania się do swoich pierwszych dobrze płatnych prac.
Na portalu znajduje się blisko 600 milionów użytkowników, a liczba aktywnych kont zwiększa się z dnia na dzień. Mimo to wiele sceptyków wciąż spogląda na LinkedIN podejrzliwym okiem i nie zauważa w nim potencjału w zakresie zawodowo-biznesowym.
Czy LinkedIN traci na popularności?
Złudnym jest wrażenie niektórych przedstawicieli biznesu jakoby LinkedIN stopniowo tracił na popularności. Od 2014 roku notuje się rosnące zainteresowanie portalem w całej Polsce, w szczególności w województwie mazowieckim i dolnośląskim. Najczęściej z portalu korzystają osoby po pierwszym doświadczeniu zawodowym lub po ukończeniu studiów, a najpopularniejszą grupą wiekową korzystającą z LinkedIN w Polsce są osoby od 25 do 34 roku życia. W przypadku rozważania popularności serwisu warto wspomnieć o rosnących dochodach właścicieli portalu LinkedIN. Z danych wynika, że przychód z 2017 do 2018 roku wzrósł niemal dwukrotnie. Tak szybki rozwój serwisu umożliwia wsparcie w niemal 24 językach oraz rosnące z roku na rok wydatki na reklamowanie portalu.
Szukanie igły w stogu siana
W kontekście serwisu LinkedIN istnieje przeświadczenie o trudzie w poszukiwaniu odpowiadającego wymaganiom pracownika. Ilość ludzi, którzy aktywnie prowadzą swoje profile może przytłoczyć, a rosnąca konkurencja między zdolnymi do pracy użytkownikami może sprawić wrażenie zlewania się ze sobą profili. Dla doświadczonego head-huntera, czyli osoby profesjonalnie zajmującej się poszukiwaniem na portalach takich jak LinkedIN nowych pracowników, sprawdzenie setek profili jednego dnia jest trywialną czynnością.
Bardzo często profil użytkownika może ocenić w kilka sekund, skupiając się na sposobie prowadzenia konta oraz oceniając możliwe zaangażowanie go w pracę w firmie. Mimo olbrzymiej ilości CV zamieszczonych na stronie, w dobrych rękach nie jest to jedynie magazyn pełen bezużytecznych informacji, a świetny sposób na rozbudowę sieci klientów.
Czy na LinkedIN można znaleźć klientów?
Mnogość funkcji, które udostępnia serwis pozwala na swobodę w osiąganiu współpracy dwóch użytkowników. Przed rozpoczęciem poszukiwania klientów powinno zwrócić się szczególną uwagę na zainwestowanie odpowiedniego kapitału pracy – portfolio, znajomych, oferty – oraz czasu na aktywność w serwisie. Kluczowym w osiągnięciu sukcesy na LinkedIN jest trafienie z właściwą informacją do właściwych osób. Najlepiej również w szybkim, niekoniecznie właściwym, czasie.
Podczas poszukiwania klientów warto zasięgnąć socjotechniki. Znalezienie osób decyzyjnych, umiejętność szczerej i zachęcającej rozmowy czy odpowiedni research przed propozycją współpracy znacząc wpłynie na odbiór w oczach potencjalnego klienta. Z odpowiednim przygotowaniem LinkedIN zmienia się z serwisu zawierającego miliony niepotrzebnych informacji, w kilkuset milionową bazę klientów, którzy tylko czekają, aż ktoś się do nich odezwie.