Jak utrzymać klienta i co zrobić, by wrócił?

Kategoria:Inne | |
Program do faktur
Każda firma chce mieć klientów, którzy wracają, dlatego warto zastanowić się, co można zrobić, aby utrzymać i zachęcić kupujących do ponownego zakupu i jakie metody zastosować. Jaki jest główny błąd? Współczesny biznes przestał doceniać długoterminowe relacje. Wiele sklepów internetowych, zamiast zachęcić klienta do kolejnego zakupu, zapomina o nim.

W ten sposób firma stale płaci, aby przyciągnąć nowych klientów, chociaż zadowoleni już istnieją. Ważne jest, aby ocenić wartość pozyskanego już klienta, a nie tylko fakt, że zamówił tylko raz. Konieczne jest przypominanie się klientowi, aby nawet nieświadomie opowiedział o firmie znajomym, w pozytywny sposób.

Jak utrzymać i ponownie przyciągnąć klienta?

Nie wystarczy po prostu stworzyć grupę w sieci społecznościowej, potrzebny jest klub zainteresowań i to taki, w którym uczestnik odniesie oczywiste korzyści. Prawdopodobnie wiele osób słyszało lub wiedziało o premiowych milach. W niektórych firmach jest to szczegółowa lista klientów, którzy gromadzą mile za zakup danych usług. Są takie w różnych dziedzinach. Wszystko tutaj opiera się na oczekiwaniu na moment, w którym klient będzie mógł kupić coś za swoje bonusy, nie wydając ani grosza. Wrażenie jest gratisowe, chociaż wiele już wydano.

Bony upominkowe

Jest to bardziej interesujące dla osoby, która już ma taki bon. Można go wydać do dnia urodzin, 8 marca, 23 lutego, Nowego Roku itp. Bony upominkowe i możliwość oddania swoich towarów lub usług również sprawdzają się w przypadku powtórnej sprzedaży.

Przydatne i dochodowe biuletyny

Dla tych, którzy już coś kupili, sklep może wysłać biuletyny z ciekawymi faktami na temat produktów z „tajnymi rabatami”. Jest to również rodzaj zamkniętego klubu, ale składa się ze wszystkich klientów, którzy dokonali przynajmniej jednego zakupu. Dystrybucja odbywa się z przesyłek poleconych. Dzięki biuletynowi można pozostać w umyśle klienta.

A po co? Tak po prostu!

Można nagrodzić tych klientów, którzy już dokonują trzeciego lub czwartego zakupu. Ale ten prezent powinien być bez podtekstu. Po prostu trzeba pokazać, że klient jest ważny dla firmy i nie należy wpychać kolejnej zniżki na następny zakup.

Osoba VIP

Jeśli jest to właściwe w firmie i sprzedaje coś większego i ciekawszego niż sprzęt gospodarstwa domowego lub artykuły gospodarstwa domowego, warto utworzyć specjalną grupę klientów VIP. Zaoferować im ten status lub dać go po wydaniu określonej kwoty.

Przekraczanie oczekiwań

Trzeba być lepszym niż obiecano. Na przykład klient złożył dziś zamówienie. Podczas rozmowy przez telefon obiecano dostawę za dwa dni. Jeśli zakup dotrze następnego dnia, kupujący będzie mile zaskoczony. Ta usługa jest atrakcyjna i może dotyczyć nie tylko dostawy.

Ładne małe rzeczy

Dobrym sposobem na utrzymanie klienta jest dodanie małego prezentu do każdego zakupionego towaru. Na przykład klient zamówił telefon w sklepie internetowym, warto dodać nakładkę na ten telefon, jako prezent. Jeśli kupił snowboard, nie trzeba dodawać premii w postaci zapięć lub drogiej maski ochronnej, pakiet witaminy C wystarczy, aby przypomnieć, że ważna jest ochrona zdrowia.

Piękne opakowanie

Wykonanie projektu opakowania dla swoich produktów. Jeśli sprzedaje się stylowe akcesoria, wyroby ręcznie robione, biżuterię, jest to koniecznością. Kobiety kochają nie tylko piękne kolczyki i pierścionki, ale także fotografują paczki, publikując je na Instagramie. I to jest świetna reklama.

Usługa

Jeśli sprzedaje się produkt i naprawia go w razie potrzeby, zapotrzebowanie na niego będzie większe. Ponadto ma to dobry wpływ na reputację, ponieważ zostanie pokazane, że w firmie pracują nie tylko teoretycy, ale także fachowcy.

Wnioski

Nie jest trudno zachęcić klienta do ponownego zakupu, ale w tym celu trzeba pracować na kilku frontach jednocześnie. Należy starać się badać odbiorców, tworzyć społeczności i tworzyć specjalne oferty. Przede wszystkim trzeba pamiętać, że kupujący to nie tylko pieniądze w zamian za towary, ale to osoba, która lubi poświęcaną jej uwagę i przyjemne niespodzianki. Powtarzająca się sprzedaż to gwarancja sukcesu w biznesie, bez której istnieje ryzyko szybkiego wyczerpania zasobów.

W większości przypadków utrzymanie i ponowne przyciągnięcie klienta nie wymaga dużych inwestycji, wystarczy pamiętać o trzech elementach: nie pozwolić o sobie zapomnieć, nie być nachalnym, pięknie przedstawić prawdziwe informacje. Każdy z klientów jest szansą dla firmy na rozwój, ważne jest docenienie osobowości klienta, rozgrzanie jego zainteresowania i nie dać się podejść konkurencji.Trzeba wykorzystać wszystkie możliwe metody utrzymania klientów, zachęcać menedżerów do współpracy z nimi, zwiększając częstotliwość i jakość powtarzalnej sprzedaży.