Instagram w ciągu kilku lat zdobył serca ponad miliarda użytkowników. Od momentu uruchomienia w 2010 roku on ewoluował od zwykłej strony dla udostępniania zdjęć do potężnego kanału marketingowego.
Obecnie Instagram świetnie się sprawdza do celów biznesowych. Portal jest na bieżąco aktualizowany oraz uzupełniany o nowe narzędzia i możliwości reklamowe.
Instagram – aplikacja mobilna do publikacji zdjęć oraz filmów, wzbogacona o różne filtry i dodatki, które urozmaicają dodawane materiały wizualne. Jest to najszybciej rozwijająca się sieć społecznościowa. Ponad 1 mld osób na całym świecie każdego miesiąca coś publikują na swoich profilach w Instagram. Jednocześnie użytkownicy portalu są bardzo aktywni i zaangażowani – chętnie się kontaktują ze sobą oraz z markami.
Instagram to także jeden z najbardziej skutecznych kanałów reklamowych, wykorzystywanych przez marki do promocji biznesu. W 2017 roku portal odnotował ponad 25 mln profili firmowych na całym świecie. Większość z branży B2C: m.in. kosmetycznej, odzieżowej, turystycznej, meblarskiej, FMCG, motoryzacyjnej, itd. Praktyka pokazuje, że zarówno światowe marki, jak i małe rodzinne firmy, osiągają znakomite rezultaty, promując się na Instagramie. Portal ten posiada kilka cech a jednocześnie zalet, które odrużniają go od inncyh mediów społecznościowych.
Większość społeczeństwa to wzrokowcy. Zdjęcia, filmy i grafiki są przez nas chętniej konsumowane oraz zostają w naszej pamięci na dłużej niż informację tekstowe. Główną cechą Instagram jest oparcie contentu na treściach wizualnych - można opowiadać o firmie za pośrednictwem efektownych zdjęć, filmów i napisów.
Kolejną ważną zaletą Instagram jest łatwość obsługi. Aby rozpocząć promocję biznesu, wystarczy zainstalować aplikację na smartfonie i poświęcić kilka minut na rejestrację. Dodatkowo, bardzo łatwa i prosta struktura strony pozwala na korzystanie z tej sieci niemalże intuicyjnie.
Skuteczność i efektywność promocji na Instagramie potwierdzają też liczne badania i statystyki. Według Instagram Business, 80% zarejestrowanych użytkowników tej sieci śledzi przynajmniej jedno konto firmowe, a 60% używa Instagram do wyszukiwania nowych produktów. Ponadto 72% użytkowników kupuje produkty, widząc je na Instagramie, a ponad 200 mln osób - odwiedza przynajmniej jeden profil firmowy dziennie.
Ludzie poszukują na Instagramie inspiracji i tego, co jest dla nich ważne. Warto pamiętać, że Instagram to dwustronna komunikacja . Obserwując naszych klientów możemy zbierać dane o tym co ich interesuje, czym się zajmują na co dzień, co lubią, jakie mają problemy, itd. Następnie te dane warto wykorzystywać w spersonalizowanej komunikacji one2one. Dzięki indywidualnemu podejściu do każdego klienta, zbudujemy głębsze relacje z naszą firmą w Internecie i nie tylko.