Wizytówki są jednym z najstarszych sposobów przekazywania informacji kontaktowych. Pomimo tego, że obecnie najpopularniejszym sposobem ich wyszukiwania jest internet, ciągle znajdują zastosowanie w biznesie.
Jakie zalety posiadają wizytówki firmowe i dlaczego warto ich używać nawet w epoce cyfrowej? Podpowiadamy!
Szybkie i wygodne przekazywanie informacji
Paradoksalnie przekazanie w ten sposób, na przykład potencjalnemu klientowi lub dostawcy, danych kontaktowych jest szybsze. Wykonanie tego bez pomocy wizytówki wiąże się z koniecznością wyciągnięcia przez drugą osobę swojego smartfona i zapisania w nim numeru telefonu i nazwiska lub nazwy firmy. Będzie to trwało jeszcze dłużej, gdy trzeba będzie zapisać również dodatkowe informacje, takie jak adres budynku, e-mail i strony internetowej.
Dzięki wizytówce firmowej można wszystkie te dane przekazać od razu. Łatwość i szybkość przekazywania informacji ma znaczenie, zwłaszcza gdy spotkanie trwa bardzo krótko i dyktowanie poszczególnych danych kontaktowych byłoby kłopotliwe. Dodatkowo przekazanie ich w ten sposób zapobiega pomyłkom przy ich zapisywaniu.
Dodatkowa forma reklamy
Wizytówka powinna być przede wszystkim przejrzysta, aby można było łatwo odczytać znajdujące się na niej informacje. Jednak nie oznacza to, że musi ona być nudna. Wręcz przeciwnie warto, aby przy zachowaniu jej użyteczności wyróżniała się spośród innych wizytówek. Dzięki temu będzie ona dodatkową formą reklamy dla firmy. Można zrobić to w prosty sposób, umieszczając na drugiej stronie estetyczne logo firmy i użyć kolorów czcionki w kolorze logo.
Można również wykorzystać bardziej skomplikowane projekty graficzne na przykład zdjęcie związane z daną branżą. Warto użyć do ich wydrukowania dobrej jakości papieru, ponieważ firma obiecująca wysoki standard usług na słabej jakościowo wizytówce nie będzie wzbudzała zaufania. Natomiast wysoka jakość wykonania pomoże w zdobyciu zaufania potencjalnych klientów. Skoro firma przykłada uwagę do takich szczegółów jak wizytówka, istnieje duża szansa, że przekłada się to na poziom jej usług.
Niska cena
Cena wykonania i wydruku wizytówek jest stosunkowo niska w porównaniu z innymi formami promocji. Z tego powodu wykonanie ich nie wiąże się praktycznie z żadnym ryzykiem. Pozwala to osiągnąć firmie korzyści z dodatkowej reklamy i szybkiej wymiany informacji kontaktowych ponosząc minimalne koszty. Dlatego warto posiadać przy sobie wizytówkę nawet na wszelki wypadek, może bowiem okazać się przydatna w niespodziewanym momencie. Mają one niewielkie rozmiary i noszenie kilku w portfelu nie będzie żadnym kłopotem.