Skuteczna i tania reklama małej firmy

Kategoria:Inne | |
Program do faktur
Niezależnie od tego jaką firmę otwierasz, potrzebna jest Ci reklama. Opiszemy tutaj kilka sposobów na niedrogą promocję własnej firmy.

W czasach kiedy na reklamę w telewizji czy radiu stać tylko duże przedsiębiorstwa musimy poszukać innych równie skutecznych ale znacznie tańszych metod promocji. Alternatywnych sposobów reklamowania małych firm jest tyle ile ich właścicieli. Jednak o kilku metodach promocji nie można zapomnieć.

Miej klientów zanim będziesz przedsiębiorcą

Jeśli planujesz otworzyć sklep spożywczy, restauracje, zakład szewski lub inny biznes, w którym potrzebny jest Ci lokal aby dobrze funkcjonować, warto pomyśleć o wywieszeniu banerów reklamowych i promowaniu się jeszcze przed otwarciem. Idealnym momentem na taką promocję jest remont i adaptacja lokalu użytkowego pod przyszłą działalność. Przechodnie nie muszą widzieć jak przebiega remont. Zresztą mało ich to interesuje. Ich uwagę należy skierować na to, co będzie w tym miejscu za jakiś czas.

Faktury online

Załóż konto i korzystaj z intaxo.plZakładam konto


Idealnie jest (jeśli lokal ma remontowaną elewację i stoi przed nim rusztowanie) wywieszenie banerów reklamowych lub popularnej siatki z reklamą powstającej firmy. Tego rodzaju promocja nie tylko może przynieść większe zyski w przyszłości ale poprawia estetykę budynku na czas remontu. Warto także pomyśleć o poinformowaniu przyszłych klientów o terminie otwarcia punktu i ewentualnie najbliższej promocji. Może zapewnić to nam dobry start w przyszłości.

Ulotki promocyjne

Bezpośrednio przed otwarciem należy pomyśleć o kolportażu ulotek reklamowych lub gazetek promocyjnych. Kost takiej reklamy jest stosunkowo niewielki a może w znacznym stopniu zwiększyć nasz obrót. Warto też wcześniej przyjrzeć się ofercie lokalnych drukarni - zarówno ceny jak i jakość usług są często bardzo różne. Profesjonalnie wykonane ulotki świadczą tylko o nas. Pamiętać należy, że nikt nie będzie kojarzyć ulotkę z drukarnią, która ją wykonała ale z tym, co się na niej znajduje - reklamą naszej firmy.

Reklama na kołach

Prawie w każdym biznesie potrzebny jest środek transportu w postaci samochodu. Niezależnie czy posiadasz samochód osobowy czy dostawczy, możesz wykorzystać go jako powierzchnię reklamową. Wbrew pozorom, duża ilość klientów trafi do nas po obejrzeniu właśnie takiej reklamy. Tego rodzaju reklama sprawdza się najlepiej w prowadzeniu biznesu lokalnego.

Reklama w internecie

Reklama poprzez własną stronę internetową jest obecnie najtańszą formą reklamy jeśli weźmiemy pod uwagę możliwy zasięg takiej promocji. Mając dobrze wykonaną stronę internetową, internauci czyli Twoi potencjalni klienci znajdą Cie w sieci za pomocą wyszukiwarki internetowej. W Polsce najbardziej znaną jest oczywiście Google i dlatego warto pomyśleć o pozycjonowaniu własnej strony. Jeśli działamy lokalnie (np. prowadzimy warsztat samochodowy) warto pomyśleć o uruchomieniu linków sponsorowanych Google Adwords.

Własna strona www i jej promocja w wyszukiwarkach to oczywiście podstawa. Dodatkowo można pomyśleć o założeniu strony firmowej na Facebook'u i Twiterze. Jeśli jest taka możliwość, warto też pomyśleć o stworzeniu krótkich filmów reklamowych firmy i umieścić je w sieci. Serwisy takie jak YouTube czy Vimeo są idealne to takiej promocji.

Jednak niezależnie od tego jakie inne formy reklamy będziemy stosować, reklamie w internecie warto poświęcić najwięcej uwagi. Jak dużo klientów można zdobyć poprzez taką reklamę widać na przykładzie sklepów internetowych, gdzie często w jednym czasie na stronie takiego sklepu przebywa tysiące osób. Nic w końcu nie stoi na przeszkodzie aby buty, które sprzedajemy w lokalnym sklepie, sprzedawać w sieci klientom zza oceanu.

Książka telefoniczna

Jeśli prowadzisz firmę usługową, warto pomyśleć o wpisie do książki telefonicznej. Te oprócz tradycyjnej formy są dostępne również w internecie. Do dyspozycji mamy takie strony jak: pkt.pl, pf.pl, biznesfinder.pl czy firmy.net. Oczywiście to tylko te najbardziej znane. W rzeczywistości stron tego typu jest znacznie więcej.

Potykacze reklamowe przy ulicy

To idealna i bardzo popularna reklama wśród lokali gastronomicznych. Mimo wszystko warto zastanowić się nad tego typu reklamą gdy prowadzimy inny rodzaj działalności przy ruchliwej ulicy. W ofercie agencji reklamowych jest wiele rodzai potykaczy. Różnią się kształtem, materiałem z którego są wykonane czy kolorem. Warto zatem wybrać taki, który samym swoim wyglądem przykuje uwagę przechodnia.

Która z form reklamy jest najlepsza?

Na tak zadane pytanie trudno jest odpowiedzieć. Należy jednak pamiętać, że nawet największe pieniądze przeznaczone na reklamę mogą być wyrzucone w błoto. Źle obsłużony klient nigdy już nie przyjdzie do naszej firmy. Na domiar złego opowie o złych praktykach swoim znajomym a Ci przekażą informację dalej. Wtedy już żaden pieniądz zainwestowany w reklamę się nie zwróci. W końcu zadowolony klient to najlepsza reklama.