Jest to narzędzie, dzięki któremu możesz dotrzeć do 2 miliardów ludzi, czyli aż 20% światowej populacji teoretycznie może zobaczyć Twoją reklamę lub przeczytać Twoją post. Oczywiście jest to wynik prawie nieosiągalny oraz bardzo kosztowny, ale skuteczność oraz opłacalność reklam na Facebooku jest potwierdzona praktyką firm z różnych branż, krajów i o różnej wielkości.
Według business.facebook.com, Niemieckiemu portalowi dekoracyjnemu udało się obniżyć CPA o 22% - dzięki usłudze Facebook Custom Audience, stworzonej w celu kierowania wysokiej jakości ruchu do witryn partnerskich. Internetowy sklep jubilerski zastosował optymalizację budżetu kampanii na Facebooku w celu przyciągnięcia nowych klientów i zwiększenia sprzedaży podczas Czarnego Piątku, co trzykrotnie zwiększyło liczbę zakupów. Wynikiem kampanii był także niższy koszt zakupu (o 47%) przy 57% wyższym wskaźniku zwrotu z wydatków na reklamę.
Do czego potrzebujesz Menedżera reklam na Facebooku?
- stworzyć kampanię reklamową
- przeprowadzić testy skuteczności reklam
- zarządzać budżetem i wydatkami reklamowymi
- śledzić statystyki i wyniki kampanii
- przeprowadzić optymalizację w celu uzyskania większego ROI
- lepiej poznać grupę docelową
1. klikając w link https://www.facebook.com/adsmanager/manage/, który prowadzi bezpośrednio do twojego konta;
2. kliknij strzałkę w prawym górnym rogu swojej strony na Facebooku, a następnie wybierz „Zarządzaj reklamami”.
Nawigacja Menedżera reklam. Najważniejsze elementy:
1. Górny pasek nawigacyjny
2. Przegląd konta
3. Koszty z ostatnich 7 dni
4. Filtruj według daty
5. Przegląd kampanii reklamowej
6. Przegląd grupy reklam
7. Przegląd reklam
8. Przycisk, aby utworzyć nową kampanię
9. Wyszukaj i filtry
10. Podział kolumn i kampanii
11. Wyniki i wskaźniki
Aby nie zgubić się w Menedżerze reklam skorzystaj z menu panelu nawigacyjnego. Możesz łatwo przechodzić między kampaniami, docelowymi odbiorcami, ustawieniami itd. Oprócz menu powinieneś zapoznać się z jeszcze trzema rzeczami:
- Szukaj - szybko znajduj kampanie, reklamy i grupy reklam;
- Powiadomienia - co nowego na twojej stronie;
- Pomoc - FAQ i Słowniczek w przypadku gdy coś nie działa.