Reklama na Facebooku – czy warto?

Kategoria:Nowości | |
Program do faktur
Media społecznościowe, takie jak Facebook, są coraz bardziej znanym i cenionym narzędziem zarówno budowania wizerunku firmy, jak i wpływania na poziom jej sprzedaży. Pomóc w tym mogą oferowane przez Facebooka narzędzia reklamowe.

Możliwości reklamowania firmy na Facebooku są bardzo duże – co najważniejsze z większości z nich przedsiębiorcy mogą skorzystać samodzielnie, bez pośrednictwa agencji reklamowych. Facebook oferuje bowiem aplikacje, w których po dokonaniu płatności, czyli przeznaczeniu określonej kwoty pieniędzy na kampanię, można wybrać formę reklamy (post, grafika, video), grupę docelową, miejsce wyświetlania reklamy, zasięgi itp.

Płatne reklamy firm na Facebooku mają oczywiście zarówno zalety, jak i wady. Z jednej strony, pomagają one poprawić zasięgi publikowanych treści – zwłaszcza w sytuacji, gdy zasięgi organiczne spadają. Pozwalają dotrzeć do ściśle określonej grupy docelowej – zasięg organiczny dociera w niekontrolowany sposób do przypadkowych ludzi, więc przedsiębiorca nie ma pewności, że treści oglądają użytkownicy, na których mu zależy. Dodatkowo, Facebook oferuje mnóstwo wskaźników i narzędzi, które umożliwiają mierzenie efektów kampanii. Uzyskane wyniki z kolei można wykorzystywać do jeszcze dokładniejszego planowania kolejnych kampanii. Przedsiębiorcy, którzy regularnie przeznaczają fundusze, nawet niewielkie, na reklamę, traktowani są przez algorytmy Facebooka priorytetowo.

Z drugiej strony, właściciele firm muszą mieć świadomość zagrożeń, jakie niesie ze sobą płatna reklama na Facebooku. A więc inwestycja w reklamę może skończyć się spadkiem zasięgu organicznego – mówiąc wprost, jeśli raz zapłacimy Facebookowi za reklamę, będzie nam trudno wypromować inne treści bez pieniędzy. Co więcej, problemem bywa fakt, że na Facebooku jest wiele sztucznych kont, więc wybór grupy docelowej może skończyć się tym, że reklama trafi do postaci, które tak naprawdę nie istnieją. Dodatkowo, jeśli głównym celem kampanii będzie pozyskiwanie nowych fanów, spadnie zaangażowanie – większe fanpage mają procentowo mniejsze zaangażowanie niż te niewielkie. Zaplanowanie dobrej kampanii wymaga też poświęcenia sporej ilości czasu, na co nie każdy przedsiębiorca może sobie pozwolić. Wówczas lepszym rozwiązaniem jest znalezienie profesjonalnej agencji, która się nią zajmie.