Aktualnie najlepiej zarabiające marki to te, które sprzedając oferowany produkt bądź usługę, mają za sobą określony świat przeżyć. Jedyną możliwością nawiązania trwałej oraz wartościowej relacji z klientem jest dostarczenie wyjątkowych i dodatkowych emocji, jakie dana firma za sobą niesie.
To właśnie te marki, które potrafią emocjonalnie przywiązać do siebie klienta, osiągają największe zyski. Odpowiedzią na pytanie, dlaczego Apple czy Google są tak popularne, jest jedno słowo. Branding.
Czym jest Brand oraz Branding?
Branding - to marketingowe metody, które umożliwiają tworzenie marki oraz utwierdzać fakt jej istnienia w mentalności klientów. Dzięki konsekwencji oraz spójności budowania brandu osiągniemy jego rozpoznawalność pośród naszych potencjalnych klientów. Mówiąc krótko, Branding to proces tworzenia mocnej, popularnej marki.
Brand - jest to usługa bądź produkt, który na tle innych, podobnych odróżnia się czymś znaczącym. Forma jego przedstawiania oraz przekaz podczas reklam sprawia, że kliencie nawiązują emocjonalną relację, oraz odczuwają określone relacja, kiedy widzą bądź słyszą o danej firmie czy mówiąc dokładniej jej produkcie.
Jak rodzą się marki?
Klient jest środkiem, który musimy wykorzystać, aby zdeklasować pozostałych konkurentów i osiągnąć nasz cel na rynku. Bez tego nasza firma nie dojdzie do momentu sprzedaży, a w związku z tym nie będziemy mieli żadnych realnych korzyści. Aby to osiągnąć, musimy nawiązać emocjonalną więź z klientem i przekonać go do naszego produktu. Właśnie to jest klucz do naszego sukcesu.
Jeśli chcemy, aby nasza marka na dłużej zagościła w świadomości potencjalnych klientów, musimy wziąć pod uwagę ich potrzebny oraz przedstawić im tak blisko produkt, jego zalety, jakość, aby mógł on emocjonalnie się do niego przywiązać.
Dzięki Brandingowi jesteśmy w stanie stworzyć świadomość marki. Poza rozpoznawaniem marki klient odczuwa także określone uczucia związane właśnie z nią. Możemy sprawić, aby nasza marka była postrzegana właśnie w taki sposób, w jaki będziemy tego chcieli.
Dobry Brand
Dobry Brand to taki, który oferuje wiedzę, umiejętności, doświadczenie, ale co najważniejsze niespotykany świat przeżyć, jakim nie mogą się pochwalić inne marki. Logo czy marka to rzecz, z którą ludzie będą kojarzyli oferowane przez nią produkty. Aby koncept naszej marki był odbierany w pozytywny sposób, musimy zadbać o właściwą reputację firmy oraz sprawić, aby nasz przekaz marketingowy był spójny oraz skierowany do określonych osób. Właśnie w takim momencie zamienia się on w ważny zasób firmy oraz określa jej wartość finansową. Inwestowanie w branding oraz dobrą strategię marketingową w wielu przypadkach przynosi naprawdę ogromne zyski finansowe.
Poza strategią oraz kreatywnością w dobrym brandingu jest coś jeszcze. Jest to długi proces, który ma przekonać klientów, dlaczego to właśnie ta marka spełnia ich potrzeby oraz jest idealna. Musimy przedstawić ją na tle innych oraz sprawić, aby ludzie związali się emocjonalnie właśnie z naszą.