O tym, czym jest pozycjonowanie firmowej strony internetowej i dlaczego warto to robić pisaliśmy już w kilku tekstach. Teraz przybliżymy Wam pojęcie pozycjonowania long-tail.
Badania są jednoznaczne – standardowe pozycjonowanie na ogólne, krótkie słowa kluczowe jest coraz mniej skuteczne. Dlaczego? Konkurencja dla przykładowej frazy „remonty Warszawa” jest bowiem ogromna, a dodatkowo użytkownicy oczekują wyników wyszukiwania coraz bardziej dopasowanych do swoich intencji.
Odpowiedzią na te trendy staje się tzw. pozycjonowanie long-tail. „Long-tail” oznacza wprost „długi ogon”, więc nietrudno się domyślić, że chodzi tu o pozycjonowanie długich, kilkuwyrazowych, bardzo szczegółowych fraz kluczowych. W powyższym przykładzie może to być np. fraza „tanie remonty instalacji elektrycznych Praga Południe”.
Metodę tę stosuje się zarówno wobec całych stron internetowych, konkretnych zawartych w niej treści, a także poszczególnych produktów.
Korzyści z pozycjonowania long-tail mogą odczuć zwłaszcza właściciele sklepów internetowych. Współczesny wymagający klient dokonując zakupów przez Internet nie wpisuje bowiem frazy „perfumy Dior”, bo wie, że w wynikach wyszukania pojawią się dziesiątki produktów. Chodzi mu konkretne „perfumy Dior Homme Sport 100 ml” i taką frazę wpisze w wyszukiwarkę.
Co ciekawe, pozycjonowanie long-tail może okazać się bardzo przystępne właśnie dla małych firm, które nie mają możliwości (także finansowych), by konkurować na frazy ogólne z gigantami w danej branży. Dodatkowo, pozwala ono zwrócić uwagę np. na lokalność danej firmy. Jeśli posiadający własną firmę elektryk działa tylko na terenie Pragi Południe, to oczywiste jest, że korzystniejsze dla niego będzie pozycjonowanie frazy „tanie remonty instalacji elektrycznych Praga Południe” niż „remonty Warszawa”.