Pozycjonowanie czy Google Ads? A może jeszcze coś innego?

Kategoria:Inne | |
Program do faktur
Bez marketingu internetowego trudno sobie dziś wyobrazić jakąkolwiek strategię promocyjną. Obecność w internecie stała się obecnie koniecznością. Korzysta z niego bowiem znacząca większość populacji.

Codziennie miliony ludzi wyszukują za jego pomocą informacji. Szukają usług, restauracji, informacji o produktach i ich dostępności. Kontaktują się ze znajomymi lub piszą firmowe maile. Każda z tych sytuacji jest okazją do reklamy i zdobycia nowych klientów. Pojawia się jednak pytanie: która metoda promocji jest najlepsza? Wszystko zależy od celu biznesowego.

Pozycjonowanie

Usługa pozycjonowania i optymalizacji stron w wyszukiwarce Google korzystna jest dla każdej firmy. Zazwyczaj efektów nie da się jednak osiągnąć w kilka dni. W zależności od konkurencyjności fraz, czas uzyskania pierwszej pozycji może wynosić od kilku tygodni po nawet wiele miesięcy. Im więcej firm równocześnie chce wyświetlić się na dane hasło tym więcej pracy trzeba włożyć w uzyskanie wyników. Po osiągnięciu upragnionej pozycji, o ile zastosowane zostały metody zgodne z zasadami white SEO, rezultat ten zazwyczaj udaje się utrzymać przez dłuższy czas. Konieczne jest prowadzenie dalszych prac, mających na celu podtrzymanie efektu. Jeśli jednak nie zostaną naruszone zasady optymalizacji Google, wynik jest długotrwały.

Google Ads

Kampanie reklamowe Google Ads również pozwalają osiągać długotrwały efekt. Jego utrzymanie zależy jednak nie tylko od optymalizacji reklam i strony internetowej. Konieczne jest ciągłe zasilanie konta rozliczeniowego, by nie zabrakło środków na pozyskiwanie klientów. Z tego powodu kampanie Google Ads polecane są często początkującym biznesom, którym zależy na zdobyciu natychmiastowej widoczności i szybkiej sprzedaży. Reklama ma tę zaletę, że można ją uruchomić oraz wstrzymać w każdym momencie. Elastyczność tę można wykorzystać nie tylko na starcie firmy. W przypadku, gdy liczba zamówień zacznie przekraczać możliwości przedsiębiorstwa wystarczy ograniczyć czas emisji linków sponsorowanych, skupiając się na dniach i godzinach, gdy jest to najbardziej opłacalne.

Media społecznościowe

Strony i aplikacje cieszące niesłabnącą od lat popularnością to oczywiście media społecznościowe. One również są miejscem, które warto uwzględnić w planie promocyjnym. Profile na Facebooku czy LinkedIn stały się w wielu branżach równie ważne jak strona internetowa, a nieraz całkiem ją zastępują. Zasięgi postów można szybko zwiększać dzięki kampaniom reklamowym, precyzyjnie kierując je do określonych grup docelowych. Potencjał mediów społecznościowych stale rośnie, wraz z pojawiającymi się z roku na rok nowymi funkcjami. Grzechem jest więc nie skorzystać z szansy pozyskania za ich pośrednictwem nowych klientów.