Podstawowe etapy tworzenia reklam na Facebooku

Kategoria:Inne | | Intaxo
Program do faktur
Zanim wydasz przynajmniej złotówkę na reklamę w mediach społecznościowych, musisz zadecydować o swoich celach i oczekiwaniach: jakie wyniki i rezultaty chcesz osiągnąć? Zdobyć więcej polubień strony czy zwiększyć zasięg swoich publikacji? Pozyskać nowych followersów lub sprzedać swój produkt?

Jeśli już jesteś pewny zamiaru reklamowania się na Facebooku, to przejdź przez poniższe etapy:

1. Wybierz cel reklamy

Aby utworzyć kampanię reklamową, przejdź do Menedżera reklam oraz kliknij zielony przycisk „Utwórz reklamę” w prawym górnym rogu strony. Następnie zostaniesz poproszony o wybranie celu kampanii reklamowej:
  • Promuj swoje posty, aby zwiększyć popularność swojej witryny;
  • Promuj stronę, aby zwiększyć liczbę polubień;
  • Przekierowuj odwiedzających do swojej witryny, aby zwiększyć liczbę konwersji;
  • Reklamuj swoje wydarzenia lub oferty specjalne;
  • Docieraj do osób w pobliżu Twojej firmy.
Na przykład, jeśli chcesz zwiększyć ruch na stronie, wybierz cel Ruch; jeśli chcesz przyciągnąć nowych followersów oraz klientów - skorzystaj z celu Konwersja. Po wybraniu celu kampanii reklamowej kliknij niebieski przycisk Kontynuuj. Nastąpi przeniesienie do okna edycji grupy odbiorców.

2. Określ, komu należy wyświetlać reklamy

Narzędzia reklamowe na Facebooku oferują szerokie możliwości segmentacji i targetowania potencjalnych odbiorców: mi.in wg danych demograficznych i lokalizacyjnych; wg zainteresowań i preferencji odbiorców, itp.

3. Wybierz miejsce wyświetlania reklamy

Wyświetlaj reklamy odpowiednim osobom we właściwych miejscach. Facebook oferuje 2 opcje: automatyczny i niestandardowy. Po wybraniu automatycznego umiejscowienia wyświetlania reklamy będzie ona automatycznie wyświetlana odbiorcom w miejscu, w którym może być najbardziej skuteczna. Można jednak samodzielnie wybrać miejsce oraz urządzenia, na których chcesz się reklamować.

4. Określ budżet i harmonogram swojej reklamy

Zdefiniuj wysokość wydatków i harmonogram wyświetlania reklam. Przed ustawieniem budżetu reklamy zdecyduj: kampania promocyjna będzie trwała czy jednak chcesz ją wyświetlać przez określony czas. Następnie wskaż budżet swojej reklamy.
· Dzienny budżet. Pozwala określić, ile chcesz wydawać każdego dnia na konkretną grupę reklam. Facebook wykorzysta Twój budżet równomiernie przez cały dzień.
· Ustalając budżet całkowity, informujesz zespół Facebook, ile pieniędzy możesz przeznaczyć na zestaw reklam przez cały okres jego emisji.

5. Zoptymalizuj wyświetlanie reklam

Podczas tworzenia reklamy możesz wybrać rezultat, który chcesz osiągnąć, a Facebook będzie wyświetlać reklamy osobom, które najprawdopodobniej przyniosą Ci wyniki, pod kątem których prowadzisz optymalizację. Możesz także wybrać, za co chcesz zapłacić - za wyświetlenia lub konkretne działania, związane z reklamą.

6. Wybierz elementy reklamy

Reklama na Facebooku składa się z 3 głównych elementów:

· Obraz Zajmuje ponad 50% powierzchni. Kolorowe.
· Treść. Pojawia się nad obrazem.
· Nagłówek Jest to szczególnie ważny element w przypadku reklamy w kolumnie po prawej stronie okna.

Wszystkie 3 elementy mają znaczący wpływ na skuteczność Twojej reklamy.







ObsługaJPK
Strona używa cookies - tzw. ciasteczek. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień cookies.
Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.