Odpowiednio dobrany i zbudowany wizerunek marki to klucz do bycia rozpoznawalnym na rynku. Chcąc stworzyć firmę, która odniesie sukces, warto dopracować go w najdrobniejszym szczególe. Nawet to jak wygląda wystawiana przez nas faktura, ma wpływ na wizerunek marki.
Na wizerunek marki składa się wiele czynników. Najważniejsze i najbardziej podstawowe z nich to jej nazwa, identyfikacja wizualna oraz styl komunikacji. Identyfikacja wizualna marki to nie tylko logo, ale również powiązane z nią elementy graficzne takie jak określone wzory, fonty czy kolory. Styl komunikacji to natomiast sposób, w jaki marka porozumiewa się z odbiorcami i klientami.
W zależności od tego do kogo skierowane są jej produkty, firma może różnie kreować swój wizerunek. Marki, które chcą dotrzeć do młodszych odbiorców, często decydują się na budowanie luźnego i modnego wizerunku. Natomiast te, które tworzą dla bardziej wyrafinowanego klienta, chcą wyglądać na eleganckie i luksusowe. Ostatnio popularne są marki bazujące na wizerunku firm ekologicznych, które dbają o środowisko.
Spójność wizerunku marki
Aby marka była dla konsumenta godna zaufania, jej wizerunek musi być spójny. Wszystkie jego elementy muszą do siebie pasować i przekazywać ten sam komunikat. Wizerunek marki łatwo zaburzyć, a to natomiast prowadzi do utraty zaufania klientów. Wyobraźmy sobie na przykład markę luksusowej biżuterii, która swoje produkty wysyła w tanich plastikowych woreczkach. Prawdopodobnie szybko straciłaby klientów, którzy woleliby wydać swoje pieniądze na coś, co dopracowane jest od samego początku, aż do końca. Dlatego tak ważne jest właśnie zadbanie o to, aby dopracować całość elementów marki, również tych, które z pozoru wydają się nieistotne takich jak wystawiane przez nią faktury.
Personalizacja faktury
Informacje dotyczące zakupu, które muszą znaleźć się na fakturze, są jasno określone przez odpowiednie przepisy. Nic nie stoi jednak na przeszkodzie temu, aby dodać do niej dodatkowe elementy graficzne lub tekstowe, które kojarzą się z naszą marką. Może to być nazwa firmy, jej logo lub logotyp czy motto. Możemy też użyć naszych firmowych fontów oraz kolorów. W ten sposób klient łatwo skojarzy ten dokument z innymi materiałami graficznymi naszej firmy i lepiej nas zapamięta.
Odpowiednio zaprojektowana faktura to też doskonała okazja do budowania wizerunku marki. Jako firma luksusowa możemy na przykład wydrukować ją na ozdobnym papierze wysokiej jakości. Jeśli chcemy kojarzyć się z ekologią, warto postawić na faktury elektroniczne, a gdy zajdzie potrzeba ich wydrukowania zrobić to na szarym papierze z recyklingu. Natomiast nowoczesna i innowacyjna firma może wystawiać dokumenty o nieszablonowym designie. Dzięki temu utrzymamy spójny wizerunek marki.
Czy warto personalizować faktury
Personalizacja faktury to świetny sposób na wyróżnienie się na rynku. Tworząc nieszablonowe i dopracowane dokumenty pokazujemy, iż dbamy o wizerunek naszej firmy. Dzięki temu klienci lepiej nas pamiętają i odbierają jako bardziej godnych zaufania i wartych inwestycji niż naszą konkurencję. To natomiast przekłada się na kolejne współprace i zlecenia przynoszące zysk naszej firmie.
Personalizacja faktury jest też niezwykle ważna w przypadku gdy nazwa naszej firmy nie pokrywa się z nazwą strony internetowej lub sprzedajemy przez pośrednika (np. Allegro). W takich wypadkach często faktura jest właściwie naszą jedyną okazją do pozostania w pamięci konsumenta i nie możemy pozwolić sobie na jej zmarnowanie.