Często muszą oni zapomnieć o ośmiogodzinnym dniu pracy, wolnych weekendach oraz spokojnym, relaksującym wypoczynku urlopowym płatnym przez pracodawcę tak jest to ,,na etacie''. Dlatego coraz więcej osób prowadzących biznes podróżuje i to nie w celach służbowych. Wszystko po to aby zregenerować się, naładować akumulatory.
Gdzie podróżują przedsiębiorcy?
Bardzo często kierunki turystyczne jakie obierają polscy przedsiębiorcy mają spory związek z rodzajem oraz specyfiką działalności jaka prowadzą. Właściciele lokali gastronomicznych mogą odłożyć w strefę marzeń plany urlopowe w miesiącach typowo wakacyjnych, a Ci których stać na zatrudnienie fachowej kadry pracowniczej z menadżerem na czele wyjeżdżając na wakacje bardzo często muszą pozostać ciągle ,, pod telefonem '' oraz stałym dostępem do internetu i laptopem na wypadek trudnych sytuacji w firmie, którą powierzyli w obce ręce.
Często również przedsiębiorcy planując wyjazdy turystyczne celowo obierają kraje, którymi związane są ich interesy. Dzięki temu mogą oni załatwić dwie rzeczy podczas jednego wyjazdu - spotkania służbowe połączyć wraz ze zwiedzaniem oraz odkrywaniem nowych miejsc. To także świetna okazja do zaczerpnięcia inspiracji od zagranicznych firm o podobnym kierunku rozwoju, oraz okazja do wprowadzenia innowacji w swoim biznesie.
Do kierunków turystycznych najczęściej obieranych przez polskich przedsiębiorców należą kraje zachęcające słoneczną pogodą nie tylko w sezonie wakacyjnym, ale również w ciągu całego roku - także jesienią i zimą. Dotyczy to szczególnie właścicieli przedsiębiorstw gastronomicznych, restauracji, barów, dyskotek czy handlowców. Jeśli chodzi o kraje europejskie to polscy przedsiębiorcy bardzo często wypoczywają na:
- Malcie
- Sycylii
- Wyspach Kanaryjskich
- Maderze
- Egiptu
- Zjednoczonych Emiratów Arabskich
- Tajlandii
- Dominikana
- Kuba
- Jamajka
Dwa w jednym
Przedsiębiorcy często podróżują ,,na zachód'' do Wielkiej Brytanii, Niemiec, Holandii, Francji oraz Belgii oraz w inne miejsce związane bezpośrednio lub pośrednio z ich biznesem. Często mogą tam załatwić swoje cele służbowe oraz wziąć udział w kursach czy szkoleniach potrzebnych im do efektywniejszej pracy, ,,złapać'' ciekawe kontakty biznesowe oraz zwiedzić nowe miejsca i zaczerpnąć inspiracji, które po powrocie mogą zastosować w swojej firmie.
Polscy przedsiębiorcy w celach turystycznych bardzo często udają się także do krajów azjatyckich. Najczęściej są to Chiny, Japonia oraz Indie. Takie podróże pozwalają na zetknięcie się z zupełnie odmiennym światem pod względem kulturowym. Dostarczają także niezapomnianych wrażeń i atrakcji.