Link building, czyli pozyskiwanie linków prowadzących do naszej domeny z innych, zewnętrznych witryn, to jedno z najistotniejszych działań wpływających na budowanie pozycji strony w bezpłatnych wynikach wyszukiwania w Google. Chcąc osiągnąć miarodajne efekty, podczas procesu linkowania, należy zwrócić uwagę na sposób pozyskiwania linków.
Dla wyszukiwarki Google istotniejszą rolę odgrywa jakość danego linku, niżeli jego ilość. Oznacza to, że lepiej podlinkować swoją stronę z kilku mocnych i dobrze prosperujących witryn, niżeli skupiać się na typowo spamerskich witrynach.
Czym są mocne linki SEO i jak ocenić ich moc?
Mocne linki SEO, to takie, które w wyszukiwarce google cieszą się dobrą pozycją i zaufaniem. Czasami pozyskanie kilku takich linków może mieć znaczący wpływ na wzrost naszej pozycji w wyszukiwarce google.
Wyszukując dobrych miejsc do podlinkowania swojej strony, należy przede wszystkim zwrócić uwagę na istotne dla Googla wskaźniki, takie jak np.: trust rank danej witryny, czyli wskaźnik zaufania. Aby tego dokonać wystarczy skorzystać z dostępnych na rynku narzędzi dla pozycjonerów.
Mocne linki SEO - gdzie i jak je zdobyć?
Zdobywanie mocnych linków SEO, wraz z popularyzacją marketingu w internecie staję się coraz trudniejsze. Dlatego, też moc linków w bardzo przystępny sposób możemy określić za pomocą trudności jego zdobycia - chodzi tutaj o nasze zaangażowanie. Witryny znające swoją wartość, coraz częściej nie udostępniają możliwości pozostawienia tam swojego linka, a już tym bardziej linka "dofollow".
Chcąc pozyskać mocne linki SEO możemy przede wszystkim wykorzystać do tego narzędzia marketingu internetowego służące do podglądania konkurencji i ich profilu. Służy do tego między innymi ahrefs, który pozwala nam w prosty sposób wyszukiwać wszelkie istotne informację na temat wskazanych witryn. Wystarczy wkleić do wyszukiwarki ahrefs witrynę konkurencji, po czym wejść w linki odsyłające do ich domeny. Za pomocą dostępnych filtrów, możemy wyszukać domeny z wysokim wskaźnikiem znaczenia dla google. Teraz wystarczy podejrzeć w jaki sposób konkurencja pozyskała linki z danych stron i powielić jej działania.
Mocne linki SEO coraz częściej zdobywane są na zasadzie współpracy między serwisami, gdzie dokonujemy np.: wymiany artykułów podlinkowanych odnośnikiem do naszej strony. Istnieję również opcja artykułów sponsorowanych, gdzie linkujemy do naszej strony za pomocą umieszczenia artykułu, który zostaję opublikowany po uiszczeniu wskazanej przez serwis opłaty.