Linki nofollow i dofollow - dlaczgo warto zdobywać oba typy?

Kategoria:Nowości | |
Program do faktur
Dla każdej firmy decydującej się na prowadzenie swojej działalności w Internecie obok stworzenia przejrzystej strony internetowej ważne jest także jej odpowiednie pozycjonowanie. Dzięki tej czynności klienci wyszukujący określone usługi, czy towary łatwiej będą w stanie znaleźć interesującą ich stronę.

Pozycjonowanie to nic innego jak pozyskiwanie linków prowadzących do danej strony, które umieszczane są na obcych platformach. Mają one duży wpływ na pozycję danej witryny w przeglądarce internetowej Google. Linki dzielą się na kategorię dofollow oraz nofollow. Czym one są i dlaczego warto pozyskiwać oba te typy?

Czym są linki dofollow i nofollow?

Zachodzące w przeglądarkach procesy obsługiwane są przez specjalistyczne roboty. Te, dzięki skanowaniu witryn i rozpoznawaniu atrybutów linków są w stanie podjąć odpowiednią decyzję, co w następnej kolejności zrobić. Linki dofollow niejako nakazują robotom przekazywanie wartości strony - z tej, na której link się znajduje do tej, do której prowadzi. W przypadku atrybutu nofollow robot nie musi dokonać wejścia na stronę. Tym samym wiele osób decyduje się nie korzystać z tego atrybutu, gdyż w ich pojęciu linki nofollow są niekorzystne dla efektywnego pozycjonowania. Tymczasem oba atrybuty pożądane są podczas w trakcie procesu pozycjonowania stron. Dlaczego?

Dlaczego oba typy są ważne dla strony?

Zarówno linki dofollow, jak i nofollow powinny być generowane podczas pozycjonowania strony. Przy pozyskiwaniu jedynie atrybutu dofollow przeglądarka uznaje, że dana strona pozycjonowana jest w nienaturalny sposób. Linki nofollow nie tylko zwiększają wiarygodność strony, lecz także przekazują jej zaufanie z witryny, na której znajdował się link. Atrybut dofollow ma z kolei duże znaczenie dla pozycjonowania, dzięki przekazywaniu wartości i zaufania strony, a także generowania ruchu. Specjaliści podkreślają, że efektywne pozycjonowanie wymaga wykorzystywania obu form linków, gdyż dla wyszukiwarki Google to ilość linków, a nie ich atrybuty mają duże znaczenie.

W przypadku tworzenia pozycji strony internetowej w przeglądarce Google oraz generowania wejść użytkowników duże znaczenie ma pozyskiwanie linków dofollow oraz nofollow. Dzięki obu atrybutom pozycjonowanie strony w sieci wygląda dla wyszukiwarki wiarygodnie, a tym samym jest ona wyżej oceniana przez kryteria Google. Choć to link dofollow przekazuje większą wartość strony, na której się znajduje dla strony, do której kieruje to pozycjonowanie jedynie za jego pomocą nie jest efektywne. Dla wyszukiwarki liczy się ilość i jakość pozyskanych linków.