Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?

Kategoria:Inne | |
Program do faktur
Sprzedaż internetowa ma wciąż ogromny potencjał, dlatego konkurencja stale rośnie, a konsumenci mają coraz wyższe wymagania. Dlatego aby nie zostać w tyle i odpowiadać na potrzeby klientów trzeba cały czas doskonalić e-sklep, obsługę klienta i ofertę.

Co może zrobić e-przedsiębiorca, aby zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?

Responsywność

Niezaprzeczalnym faktem jest to, że urządzenia mobilne powoli wypierają komputery i choć często klienci kończą transakcje na laptopie, to na urządzeniach mobilnych przeglądają i porównują oferty sklepów. Dlatego sklep musi być dopasowany do urządzeń mobilnych. Łatwe przeglądanie produktów na smartfonie lub tablecie oraz intuicyjna nawigacja to podstawa.

Opisy i zdjęcia

Prowadząc sklep internetowy trzeba pamiętać, że klienci nie mają możliwości obejrzenia produktu, wzięcia go do ręki, przymierzenia, przetestowania czy posmakowania. Dlatego opis musi odpowiadać na wszystkie ważne pytania i rozwiewać ewentualne wątpliwości. Opis powinny wzbogacać doskonałej jakości zdjęcia, a nawet filmy, które internauci wprost uwielbiają.

Listy bestsellerów

Zaprezentowanie listy najlepiej sprzedających się produktów, stosowanie rankingów czy rekomendacji to skuteczne narzędzie zwiększające sprzedaż. Wielu klientów potrzebuje zapewnienia, że trafili na dobry produkt albo nie mają pomysłu choćby na prezent. Stosując wspomniane sposoby ułatwiamy klientom zakończenie procesu decyzyjnego.

Kręte ścieżki zakupowe

Rzadko jest tak, że klient wchodzi na stronę e-sklepu, wybiera produkt, wkłada go do koszyka i finalizuje transakcję. Często droga zakupowa jest bardzo kręta. Klienci wchodzą do sklepu i opuszczają go, szukają opinii, rekomendacji, sprawdzają ofertę konkurencji, szukają kodów rabatowych, wracają, znów wychodzą...

Dlatego trzeba zrozumieć zachowania konsumenckie, przeanalizować ich ścieżki zakupowe, zobaczyć, w których momentach rezygnują z zakupu (być może w tym miejscu trzeba coś poprawić?), dowiedzieć się skąd do nas przychodzą i czego szukają. W ten sposób można przeprowadzić efektywną kampanię marketingową oraz zoptymalizować sklep.

Promocja sklepu

Nie pozyskamy klientów i nie zwiększymy sprzedaży, jeśli potencjalni klienci nie będą wiedzieć o naszym istnieniu. Dlatego trzeba zainwestować w dobrze przemyślaną kampanię reklamową. Najlepiej połączyć kilka kanałów komunikacji i działać w wielu obszarów, w oparciu o badania marketingowe oraz dane, które pomogą dotrzeć do grupy docelowej.

Do wyboru mamy wiele działań - pozycjonowanie, prowadzenie bloga, płatne reklamy GoogleAds, remarketing, content marketing, aktywność w social media, płatne reklamy na portalach społecznościowych i wiele innych.