Media społecznościowe na stałe zagościły w naszym codziennym życiu. Coraz chętniej dzielimy się swoimi przeżyciami z podróży, czy innych atrakcyjnych miejsc z naszymi przyjaciółmi, znajomymi, czy osobami, które należą do naszych obserwujących. Wydawać by się mogło, że to właśnie Facebook zdominował cały rynek social mediów, jednak nie należy zapominać również o takich serwisach, jak: Snapchat, Instagram, czy Twitter.
Zarówno w przypadku firm, jak i osób indywidualnych, które kreują swój wizerunek w internecie, ważne jest to, aby być w stałym kontakcie z naszymi odbiorcami. O ile kiedyś wystarczyła dobrze prosperująca strona internetowa, tak teraz to media społecznościowe wiodą prym w reklamie online. Czy Instagram jest popularniejszy od Facebooka? Jak zdobyć więcej followersów? Z pewnością te i wiele innych pytań towarzyszy osobom, które korzystają z marketingu internetowego. Aby pomóc Wam z tym zagadnieniem, przygotowaliśmy dzisiejszy krótki poradnik.
Jak zdobyć obserwujących na Instagramie?
W ostatnim czasie Instagram wyróżnia się na tle mediów społecznościowych. Nie dziwi więc, że coraz więcej firm, blogerów, czy influencerów chce, aby to właśnie ich konto wyróżniało się na tle innych oraz posiadało dużą liczbę obserwujących i interakcji. Ważne jest również to, że stosunkowo niedawno, twórcy portalu, poinformowali o tym, że niedługo zostanie całkowicie wyłączona funkcja "serduszek", czyli polubień. Zatem o atrakcyjności naszego profilu z pewnością w większej mierze będzie decydowała liczba followersów (obserwujących). Jakie zdobyć nowych fanów? W jaki sposób zachęcić innych, aby odwiedzali nasze konto? Kilka ciekawych wskazówek przedstawiamy poniżej.
3 kroki do zwiększenia liczby obserwujących na Instagramie
Zanim rozpoczniemy przygodę z Instagramem, warto się do tego przygotować. Portal ma ogromną liczbę użytkowników, zatem niemożliwe jest to, aby treści, które publikujemy, pokazywały się wszystkim. Wpływ na nasze zasięgi mają algorytmy, które stale kontrolują, jakie aktywności wykonywane są na naszym koncie. Czasami wystarczy chwila nieuwagi, aby stracić do niego dostęp, czy dostać "shadow bana" ("karę") na komentowanie, czy dodawanie zdjęć. Aby tego uniknąć, warto postępować zgodnie z zaprezentowanymi wskazówkami.
Krok 1: Poznaj ograniczenia i możliwości
Już na samym początku, warto sprawdzić, chociażby ile komentarzy możemy zostawić w ciągu godziny oraz ile osób możemy zaobserwować. Liczby te czasami się zmieniają, więc warto śledzić to na bieżąco, aby nie dostać, wspomnianego wcześniej shadow bana. Obecnie możemy polubić i skomentować 60 zdjęć w ciągu godziny. Kolejna kwestia to wymiary zdjęć, które różnią się o tych publikowanych na FB, czy w innych social mediach. To kwestia, którą również należy zweryfikować, aby nie dodawać zdjęć z odciętymi nogami, czy połową produktu.
Krok 2: Content
Jeżeli znamy już zasady funkcjonowania danego serwisu, warto zastanowić się nad tym, jak chcemy się wykreować. Dobrym pomysłem jest to, aby stworzyć coś spójnego dla publikowanych przez nas zdjęć. Jednakowy feed sprawia, że odbiorcy chętniej dodają nasz profil do obserwujących. Kolejna kwestia to treści. Dodawanie zdjęć bez wchodzenia w interakcję z użytkownikami, skutkuje tym, że rzadziej odwiedzają nasz profil, a to z kolei negatywnie wpływa na zasięgi.
Krok 3: Skorzystaj z pomocy
Wiele osób nie ma czasu na to, aby stale komentować zdjęcia, czy odwiedzać profile innych użytkowników. Kolejną barierę stanowi również estetyka, czy generowanie odpowiednich hasztagów. Z tego powodu spora część firm oraz prywatnych osób, decyduje się na wsparcie profesjonalistów, którzy się tym zajmuję. Dzięki temu profil prowadzony jest spójnie, treści publikowane są systematycznie, a liczba odbiorców wzrasta.
Bez względu na to, z jakich social mediów korzystamy, bardzo ważne jest to, aby zachować spójność, jakość i przede wszystkim systematyczność związaną z publikowaniem ciekawych oraz wartościowych treści.