Ponadto będzie miał pozytywny wpływ na zwiększenie sprzedaży firmowej, gdy zajmie się napisaniem tekstów SEO lub też opisami produktów. Najważniejsze jest to, aby była to osoba kreatywna, wszechstronna i otwarta na współpracę z klientem, tak aby dostosować się do wszystkich stawianych wymagań.
Jakimi cechami musi charakteryzować się dobry copywriter?
Dobry copywriter musi być również samodzielny, a więc nie może okazać się, iż w praktyce to zleceniodawca będzie zarządzał całym projektem i tworzył go od podstaw. Copywriter musi znać się na wybranej kategorii, tak aby wyczerpał temat i wiedział na czym ma się skupić podczas wykonywania danej usługi. Copywriting opiera się w dużej mierze na sprzedawaniu pisanych treści, a więc muszą być one nie tylko poprawne pod kątem ortograficznym oraz stylistycznym, ale muszą to być również treści merytoryczne i nieco reklamowe.
Copywriter powinien być sumienny, terminowy oraz uczciwy. Dzięki tym cechom klient będzie mógł stwierdzić, czy dana współpraca jest dla niego opłacalna. Jeśli copywriter taki właśnie jest warto nawiązać z nim współpracę na nieco dłuższy okres, chociaż wszystko będzie zależało od rodzaju konkretnego zlecenia. Copywriter powinien również:
- posiadać doświadczenie zawodowe i przedstawić klientowi swoje dotychczasowe portfolio (na tej podstawie oceni się przede wszystkim jego umiejętności),
- działać szybko i zdecydowanie (w tej branży nie ma miejsca na opóźnienia oraz niezrozumienie. Wszelkie błędy oznaczają, iż współpraca powinna być jak najszybciej zakończona),
- posiadać własną stronę internetową (tyczy się to głównie dłuższych współprac i nie jest to warunek konieczny, ale dzięki temu zainteresowani będą mogli rzetelnie ocenić czy jest to właściwa osoba na poszukiwane stanowisko).
Warto szukać cierpliwie
Osoby szukające dla siebie copywritera powinny skupić się na bardzo cierpliwych poszukiwaniach, ponieważ wybór pierwszej osoby z brzegu może zakończyć się fiaskiem. Najlepiej jeśli klient posiada jakieś porównanie. Copywriterowi zawsze można zlecić stworzenie próbnego zlecenia, za które można zapłacić mu nieco mniej pieniędzy. Jeśli dana osoba dobrze spisze się w tym zakresie, wtedy warto wziąć pod uwagę jej angaż na nieco dłuższy okres czasu. Copywriterów na rynku jest coraz więcej, dlatego zleceniodawcy nie powinni mieć problemów ze znalezieniem osoby, która będzie odpowiadała ich wszystkim oczekiwaniom. Wiele zależy również od tego, z jakiej branży copywriter będzie miał napisać dane treści. Nie wszyscy muszą się znać na modzie, budownictwie czy też nieruchomościach. Warto wziąć to pod uwagę przy poszukiwaniach.