Jak skutecznie prowadzić firmowy Instagram?

Kategoria:Inne | |
Program do faktur
W poprzednim artykule pisaliśmy o tym czym jest obecnie Instagram i dlaczego warto wykorzystywać to medium w promocji swojego biznesu. Nie istnieje jedna formuła czy recepta na zdobycie popularności na Instagram.

Każdy profil musi być prowadzony z myślą o grupie docelowej oraz celach biznesowych marki. Są jednak ogólne zalecane wskazówki, które pomogą promować profil, pozyskać nowych obserwatorów oraz zaangażować społeczność w życie firmy.

Zaplanuj harmonogram i publikuj regularnie

Konto firmowe na Instagram musi być prowadzone z odpowiednią regularnością i częstotliwością. Żeby posty były spójne, powinny być planowane z wyprzedzeniem. Warto najpierw zadecydować, kiedy i jak często będą publikowane/udostępniane. Najlepszy czas można ustalić metodą testowania („prób i błędów”) lub skorzystać ze specjalnych narzędzi do analizy i zarządzania mediami społecznościowymi (np. iconosquare.com).

Wykorzystuj jednolity styl publikacji

Biorąc pod uwagę główną cechę Instagram - większość contentu stanowią treści wizualne - ta wskazówka jest szczególnie istotna. Istnieją narzędzia, które tworzą spójny styl publikacji, takie jak Preview https://thepreviewapp.com. Ta aplikacja ma wbudowany edytor zdjęć, który pomaga wyrównać i uwspólniać gamę kolorów. Może być również używana jako narzędzie do planowania publikacji. Znajdziecie tam także sugestię opisów do zdjęć oraz propozycje hashtag’ów.

Kręć materiały wideo

Film w wyraźny sposób pokaże cechy produktów czy usług, zaprezentuje sposób użycia i obsługi, przedstawi referencje. Poza tym nagranie wideo pozwoli w bardzo atrakcyjny sposób odpowiedzieć na popularne pytania klientów, zachęcić subskrybentów do zakupów online, itd.

Publikuj posty informacyjne

Jesteś dobrze zorientowany w swojej branży, dzięki czemu możesz doradzać i pomagać grupie docelowej w tematach związanych z Twoimi produktami czy usługami. Na przykład marka odzieżowa może informować subskrybentów o udanych kombinacjach kolorów, a marka kosmetyczna o sposobach pielęgnacji cery, itd.

Organizuj konkursy

Żeby zdobyć nowych subskrybentów i konkurs przyniósł zamierzone efekty, trzeba wyraźnie poinformować, że jest skierowany tylko do followersów. Konkursy mogą być różne: np. na najlepszy komentarz, najciekawsze zdjęcie z produktem, najbardziej nietypowe zastosowanie produktu, itd. Najprostszą formą konkursu jest losowanie nagród. Tutaj warto pamiętać o precyzyjnym opisie warunków uczestnictwa m. in. polubienie strony, oznaczenie znajomych (im więcej tym lepiej – większa szansa na wygraną) oraz udostępnienie publikacji o konkursie na prywatnym profilu.

Odpowiadaj na komentarze

Dobrą praktyką skutecznego istnienia w Instagram jest regularne i szybkie odpowiadanie na pozostawione komentarze oraz wzmianki. To nie tylko przejaw dobrego wychowania i poważnego traktowania klientów, lecz także okazja do zaangażowania komentujących.

Publikuj #hasztagi

Tagi firmowe pomagają użytkownikom lekko i prosto poruszać się po stronie i powinny być publikowane pod każdym postem. Wszystkie publikacje warto podzielić na pewne kategorie, i do każdej z nich stworzyć swój tznacznik. Opis tagów i tematów (nawigacji po stronie) warto zamieścić w nagłówku profilu. Dodatkowo, wykorzystując tagi, łatwo można znaleźć komentarze czy opinie klientów.

Stosuj geotagowanie

Geotagi pomagają reklamować Twój produkt i jednocześnie pokazują, gdzie go można kupić. Wraz z adresem Twojego salonu pomogą pokazać klientom wszystkie zdjęcia wykonane w tej lokalizacji.

Skorzystaj z influencer marketingu

Współpraca ze znanymi blogerami pozwala dotrzeć z informacją o produkcie do większej liczby osób. Kluczowym jest wybór influencera, który jest oglądany i czytany przez Twoją grupę docelową. Przed rozpoczęciem współpracy warto dokładnie przeczytać wszystkie publikacje oraz komentarze na stronie wybranego przez nas blogerów i vlogerów.

Promuj treści, publikowane przez konsumentów

Zdjęcia naszych klientów z naszymi towarami to wiarygodna i darmowa reklama. Potencjalni klienci widzą prawdziwych i zadowolonych z zakupu konsumentów, zatem nie mogą mieć wątpliwości co do prawdziwości publikowanych treści. Warto pamiętać o RODO oraz przed publikacją contentu naszych klientów uzyskiwać od nich oficjalne zgody na wykorzystanie ich wizerunku.

Wykorzystaj Insta Stories

Przyciągają one więcej uwagi niż zwykły post oraz pozwalają na publikowanie wielu zdjęć i filmów jednocześnie. Główną cechą Instagram Stories jest to, że znikają 24 godziny po publikacji. Można je wykorzystać np. do promowania nowych postów na profilu, publikowania zdjęć produktów, prowadzenia pokazów online w salonach sprzedaży, itd.

Stosuj odsyłacze do stron – hiperłącze

Nie zawsze i nie wszystkie produkty ze sklepu internetowego można znaleźć na Instagramie, a informacje o nich często nie są kompletne. Dlatego możliwość natychmiastowego przejścia z profilu na Instagram do sklepu internetowego uprości proces zakupu oraz zwiększy szansę na dokonanie transakcji. Instagram, jeśli jest właściwie stosowany, może być skutecznym narzędziem do promowania marki.