LinkedIn jest platformą, na której zawsze warto być widocznym. Dotyczy to nie tylko pracowników budujących swoje kariery, ale także - w co najmniej równym stopniu - firm.
By jak najlepiej wypromować swoją firmę na LinkedIn trzeba jednak przyjąć odpowiednią strategię. Warto przy tym pamiętać o kilku ważnych zasadach, które zwiększają naszą widoczność w tym serwisie.
1. Udostępniaj wartościowe artykuły
Statystyki pokazują, że LinkedIn jest najpopularniejszą platformą używaną przez marketerów B2B do dystrybucji treści i wyprzedza pod tym względem Twittera, Facebooka czy YouTube. Warto wykorzystywać ją do udostępniania artykułów wysokiej jakości np. z informacjami o nowościach w branży czy z poradami związanymi z zakresem działania firmy. Szczególnie, że użytkownicy obecni na LinkedIn są w większym stopniu niż korzystający z innych sieci społecznościowych nastawieni na odbiór wysokiej jakości, profesjonalnych treści, które mogą sprzyjać ich rozwojowi zawodowemu.
2. Naucz się wykorzystywać statystyki
Na firmowych stronach LinkedIn są dostępne statystyki, które warto wykorzystywać do promocji. Uważnie czytając statystyki lepiej zrozumiesz, co podoba się osobom, które śledzą profil twojej firmy. LinkedIn dzieli użytkowników, których możesz analizować na odwiedzających i śledzących. Dzięki analizie statystyk dowiesz się m.in. w jakim wieku są osoby odwiedzające profil i jakie branże najczęściej reprezentują, a także jak zmienia się liczba osób, które śledzą profil w perspektywie czasowej. Zobaczysz także, które z publikowanych artykułów budzą największe zaangażowanie użytkowników, co jest dobrą podpowiedzią co do przyszłych publikacji. Warto także zajrzeć do statystyk, by dowiedzieć się, o jakiej porze dnia najlepiej publikować treści. LinkedIn co prawda wskazuje, że największe zasięgi osiągają artykuły udostępniane rano i zaraz po zakończeniu tradycyjnych godzin pracy, ale dobrze jest sprawdzić samemu, jak wygląda to w przypadku Twoich treści.
3. Korzystaj ze zdjęć i filmików
Według statystyk LinkedIn strony firmowe, które publikują zawartość wizualną w postaci zdjęć i krótkich filmów generują nawet o 98 % zaangażowania użytkowników więcej. Kiedyś użytkownika można było zapoznać z zawartością wideo tylko poprzez udostępnienie linku np. do YouTube'a, ale w tej chwili LinkedIn daje także możliwość publikowania filmów na swojej stronie, co znacząco podnosi zainteresowanie użytkowników.
4. Udostępniaj coś każdego dnia
Regularne publikowanie zawartości jest bardzo ważne dla promocji swojej firmy na LinkedIn. Pojedynczy link niestety nie dociera do wszystkich Twoich obserwujących, za to im częściej publikujesz, tym większy masz zasięg. Sama platforma podaje, że firmy publikujące przynajmniej 20 wpisów w miesiącu docierają do 60 % i więcej swoich śledzących. 20 wpisów to mniej więcej jeden każdego dnia roboczego. Może wydawać się dużo, ale łatwiej będzie przy dywersyfikacji źródeł, czyli mieszaniu treści własnych z wartościowymi artykułami z innych stron.
Wirtualna promocja, realne wyniki
To tylko niektóre z pomysłów na promowanie firmy przez LinkedIn. Są także inne. Warto np. śledzić profile firm, które odnoszą na tej platformie sukces i w zdrowy sposób wzorować się na ich działaniach. Do promocji dobrze jest też zaangażować pracowników, by na swoich profilach udostępniali firmową zawartość i tym samym poszerzali jej zasięg. Dobrze prowadzona strona firmowa na LinkedIn znacząco podnosi prestiż firmy i nadaje jej ekspercki wizerunek. To właśnie jest najważniejszym celem promocji, a w dalszej perspektywie realnie przekłada się na sukces finansowy firmy.