Media społecznościowe to bardzo skuteczne narzędzia do promowania firmy. Zazwyczaj, kiedy chcemy rozpocząć promocję w internecie, pierwsze co przychodzi na myśl to Facebook i Instagram. Dla wielu firm i branż znacznie skuteczniejszy będzie jednak nieco mniejszy portal – Linkedlin.
Zobaczmy, jak zacząć na Linkedlin i jak obrać skuteczną taktykę pozwalającą na szybkie zdobycie obserwujących i osiągniecie firmowego celu.
Jak stworzyć company page – krok po kroku
Aby móc stworzyć campany page na Linkedln trzeba posiadać profil osobowy. Tak więc logujemy się na profil prywatny i klikamy w zakładkę „praca”, którą można znaleźć w prawym górnym rogu strony, a następnie klikamy w „Stwórz Company Page”. Kolejnym krokiem jest przejście przez proces optymalizacji profilu, który nie różni się od konfiguracji konta prywatnego. Po wybraniu avataru i zdjęcia w tle (warto pamiętać, że jest ono większe niż to na Facebooku), przechodzimy do opisania firmy.
Do dyspozycji jest 2000 znaków, jednak nie ma potrzeby wykorzystywać całego limitu, ponieważ mało kto zdecyduje się na przeczytanie tak długiego opisu. Nie warto także stosować zbyt utartych sloganów, jak np. „Oferujemy doskonałe usługi w przystępnej cenie…” lub „Jesteśmy jednymi z liderów branży…”. Żaden odbiorca nie lubi takich sloganów, a już na pewno nie odbiorcy należący do środowiska aktywnego na Linkedln. Po opisie firmy przechodzimy do sekcji, w której opisujemy specjalizacje firmy. Później warto zadbać o aspekty techniczne jak np. dodanie adresu strony internetowej, podanie informacji o roku założenia, wielkości firmy, gałęzi przemysłu, lokalizacji i typu firmy.
Strategia i komunikacja na Linkedln
Linkedlin to specyficzne miejsce w internecie, dlatego przygotowując content do publikacji, musimy być szczególnie uważni i stale analizować swoją strategię. Zanim zaczniemy dodawać jakiekolwiek posty, powinniśmy sobie zadać pytanie, kto jest główną grupą docelową, jakie tematy mogą zainteresować takich czytelników, kto będzie odpowiedzialny za przygotowywanie postów oraz jaki jest cel prowadzenia konta na Linkedln. Content jest najważniejszy w promocji firmy, dlatego tworząc treści na profil, warto uwzględnić informacje o usługach i produktach (ważne, aby były napisane językiem korzyści), grafiki i infografiki, case study, video (najlepiej trwające kilka minut), eksperckie podejście do nowości i problemów w branży oraz success stories pracowników (jeżeli głównym założeniem jest prowadzenie profilu, w celu zachęcenia nowych osób do podjęcia zatrudnienia).
Można również publikować kulisy pracy w biurze lub przygotowania do projektów. Jak pokazują statystyki, największe korzyści z prowadzenia profilu odnotowują firmy publikujące około 20 postów miesięcznie. Dużą rolę w rozwijaniu profilu odgrywa także stałe modyfikowanie strategii. Dzięki informacjom z panelu statystyk można dowiedzieć się, jakie posty są odbierane najlepiej, a jakie pozostają bez reakcji obserwujących. Warto również unikać zbyt bezpośredniej reklamy i zamiast tego skupić się na „wplataniu” jej w interesującą i wartościową dla czytelnika treść.