Prawdopodobnie każdemu przedsiębiorcy zależy na opinii swoich klientów, którzy dokonali zakupu lub zrealizowali określoną usługę. Od kiedy platforma Google wprowadziła możliwość zbierania opinii przez osoby korzystające z usług danej firmy, sprzedawcom i właścicielom innych firm zaczęło bardziej niż dotychczas zależeć na zbieraniu samych pochlebnych opinii i uzyskania jak największej liczby gwiazdek.
Gwiazdki w Google to nie tylko symbol graficzny, ale także ocena wyrażona średnią liczbową z jednym miejscem po przecinku. Maksymalną oceną, jaka może obdarować zadowolony klient swojego usługodawcę to liczba pięciu gwiazdek czyli 5,0. Im więcej pochlebnych opinii tym lepsza ocena przedsiębiorstwa lub małej działalności.
Czemu ocena w Google jest tak istotna?
Większość osób na świecie korzysta z wyszukiwarki Google. Wprowadzenie usługi oceny, pozwala użytkownikowi wyszukiwarki poznać opinię o firmie jeszcze przed zapoznaniem się z jej ofertą. Firmy, które posiadają gorszą ocenę muszą się liczyć z tym, że potencjalny klient, widząc złe opinie nawet nie odwiedzi witryny internetowej i będzie szukał dalej. Z kolei sprzedawcy cieszący się pozytywną opinią i wysoką oceną mogą liczyć na kolejnych klientów zachęconych dobrymi ocenami.
Oceny zostają wystawione po dokonanych zakupach lub wykonanej usłudze - dlatego po pierwsze - warto przykładać dużą staranność do wykonywania swojej pracy, dbać o jakość produktów i przyjemną obsługę klienta. Po drugie - w nienachalny sposób zachęcać swoich klientów do wyrażenia swojej opinii (jest dobrowolna). Dobrym pomysłem jest wysłanie przyjaznego maila na przykład z podziękowaniem za zakup w sklepie i serdeczną prośbę o ocenę, jeżeli klient był usatysfakcjonowany. Przy sprzedaży bezpośredniej można wspomnieć o możliwości wystawienia oceny i zachęcić do kolejnej wizyty drobnym rabatem. Dobre wrażenie z pewnością skłoni ludzi do chęci zrewanżowania się sprzedawcy pięcioma gwiazdkami.
W XXI wieku internet jest ogromną platformą nie tylko informacyjną, ale i handlową. Teoretycznie, aby prowadzić biznes nie trzeba posiadać, jak jeszcze do niedawna, lokalu. Nowoczesne prawa biznesu bazują na usługach sprzedawanych niebezpośrednio, z wykorzystaniem internetu - dlatego niezwykle istotne jest zabieganie o zebranie jak najpochlebniejszych opinii. Bardzo szerokie grono klientów bazuje na ocenach innych użytkowników - niezależnie czy jest to znana platforma sprzedażowa Allegro, przeglądarka Google, czy też różnego rodzaju porównywarki.