Wybór wystroju pomieszczenia wiąże się z podjęciem różnorodnych decyzji. Nie chodzi jedynie o sprawy dotyczące zagospodarowania przestrzeni, ale również tego, jaki sklep wybrać. Dodatkowo, jeśli planujemy wyposażyć przestrzeń biurową, pod uwagę musimy wziąć dodatkowe kwestie. Dziś przybliżymy kilka z nich.
Mowa o rodzaju siedziska, biurka i przestrzeni do przechowywania. Istota wygody w biurze tkwi bowiem w tym, jak zaprojektujemy stanowisko pracy oraz w jaki sposób poradzimy sobie z natłokiem dokumentów.
Odpowiednie siedzisko - dlaczego tak ważne dla pracowników?
Praca biurowa to przede wszystkim praca siedząca. Pomijając przerwy na kawę, papierosa czy na obiad, w fotelu spędzamy niemal cały czas przeznaczony na pracę. Nawet krótka chwila spędzona w niewygodnej pozycji będzie przyczyną bólu, napięcia mięśni i odrętwień. Jeśli więc wybieramy meble biurowe, zacznijmy od doboru odpowiednich foteli pracowniczych. Nowoczesne rozwiązania zostały zaprojektowane w taki sposób, że odciążają część lędźwiową kręgosłupa i pozwalają na dopasowanie wielu parametrów - nie tylko wysokości siedziska, ale też odchylenie oparcia czy wysokości podłokietników.
Stół, biurka, blaty...
Jeśli chcemy zaprojektować przestrzeń biurową, nie można zapomnieć o tak podstawowej kwestii jak biurka. Ich wielkość i rozmieszczenie zależy oczywiście od tego, jaką przestrzenią dysponujemy oraz jaki rodzaj pracy wykonują pracownicy. Nowoczesne biura, które charakteryzują się niewielkimi rozmiarami, często decydują się na wstawienie jednego dużego stołu. To rozwiązanie sprawdza się doskonale, jeśli praca wymaga, aby osoby znajdowały się blisko siebie i sprawnie się komunikowały. Jeśli dysponujemy większą przestrzenią, możemy zdecydować się na oddzielne stanowiska. Podczas wyboru dobrych mebli do biura, weźmy pod uwagę również materiał, z którego wykonany jest blat. Czy łatwo się czyści? Czy jest podatny na zniszczenia i odbarwienia? Ciekawym rozwiązaniem są blaty, po których można pisać flamastrami i robić w ten sposób notatki.
Przestrzeń do przechowywania
W pracy biurowej przydatne okażą się różnorodne schowki, półki, szafki i regały, w których będzie można składować dokumenty. Dzięki nim zachowamy porządek. Dodatkowo uporządkowana przestrzeń sprzyja skupieniu i mobilizuje do pracy. Warto zastanowić się, ile miejsca potrzebujemy i z myślą o tym zaplanować swoje zakupy.
Na rynku znajduje się wiele nowoczesnych rozwiązań, które pozwolą ci wyposażyć biuro. Zanim damy ponieść się konsumpcyjnemu szałowi, warto przeanalizować potrzeby pod kątem trzech wspomnianych przez nas wyżej punktów. Dzięki temu szansa na zrobienie udanych zakupów wzrośnie i będziemy mogli cieszyć się piękną i funkcjonalną przestrzenią.