Brak obecności w internecie, nieaktualna strona internetowa, kryzys wizerunkowy, niepochlebne opinie klientów, niższa średnia ocen względem konkurencji, to z pewnością tylko nieliczne sytuacje, które powodują, że potencjalny klient zrezygnuje z naszych usług lub w ogóle z nich nie skorzysta. Poniekąd z tych względów wiele marek decyduje się często na rebranding. Dlaczego firmy zmieniają nazwę i jak należy to dobrze zrobić? Odpowiedź na te pytanie przedstawiamy w naszym dzisiejszym poradniku.
Z jakiego powodu firmy decydują się na zmianę nazwy?
Istnieje wiele powodów, które wpływają na to, że dana firma, decyduje się na tak drastyczną zmianę, która poniekąd wiąże się z szeregiem zadań, o których należy pamiętać. W ostatnich latach coraz więcej marek zmieniło lub odświeżyło swój wizerunek, dlatego warto poznać, jakie konkretne czynniki mogą na to wpływać.
Powody zmiany nazwy firmy:
- zbyt trudna nazwa, która utrudnia pozycjonowanie, czy odnalezienie strony www przez klientów
- wprowadzenie produktów za granicę, czyli chęć dostosowania nazwy do rynku europejskiego
- kryzys wizerunkowy
- przekształcenie firmy np. skupienie się tylko na danym obszarze
- rebranding marki
- inny właściciel
- brak spójności nazwy w oferowanym produktami, czy usługami
Zmiana nazwy firmy: jak zrobić to dobrze
Istnieje kilka zasad, o których warto pamiętać, zmieniając nazwę firmy. Najważniejsze z nich wskazujemy poniżej.
1. Zaplanuj zmianę: wprowadzenie nowej nazwy, to naprawdę długi proces, dlatego zadbaj o to, aby Twoja firma na tym nie ucierpiała i wybierz okres, który jest najsłabszy z punktu widzenia finansowego, aby nie stracić dotychczasowych klientów.
2. Stwórz lepszą nazwę: sprecyzuj, dlaczego ją zmieniasz i sprawdź, czy tworząc nową, nie powielasz tych samych błędów.
3. Wybierz kanały komunikacji: postaraj się o to, aby klienci byli na to przygotowani. Stwórz spójny przekaz i wytłumacz powód.
4. Przygotuj harmonogram i szczegółowy plan zmian: postaraj się wskazać wszystkie obszary zmian, począwszy od strony internetowej, przez logo, pozycjonowanie, banery itp. Warto zrobić zestawienie rzeczy, które wymagają zmiany z wypisaniem potrzebnych narzędzi do tego, aby zrealizować swoje założenia.
Wcześniejsze przygotowanie planu oraz konsekwentna realizacja to z pewnością klucz do sukcesu. Jeżeli jednak wiemy, że nie jesteśmy w stanie poradzić sobie z tym zadaniem, warto skorzystać z pomocy firmy zewnętrznej, która posiada szereg specjalistów i dzięki temu, może zapewnić nam kompleksową obsługę, począwszy od identyfikacji wizualnej, przez reklamę internetową, skończywszy na informacji prasowej.