Teraz każdy sprzedawca może umieścić swoje produkty na tym wirtualnym rynku, przyciągając kupujących ceną i rabatami.
Czym jest Google Shoping?
Odpowiadając na pytanie, warto zauważyć, że jest to rynek gdzie każdy sprzedawca może wyświetlać reklamy produktów ze zdjęciami i cenami w Google, a potencjalni nabywcy mogą zobaczyć te produkty, poznać ich cechy i przejść do zakupu na stronie internetowej sklepu internetowego. Głównym zadaniem serwisu jest zapewnienie łatwego wyszukiwania określonych produktów w sklepach internetowych, a także możliwość porównywania cen.
Zasada działania i korzyści z usługi Google Shoping
Po dokonaniu wszystkich niezbędnych ustawień sprzedawca będzie mógł wyświetlać swoje produkty w postaci banerów z informacjami. Po najechaniu kursorem na konkretny produkt pojawią się dodatkowe informacje na jego temat. Jeśli kliknie się w wiadomość, użytkownik zostanie automatycznie przekierowany na stronę sprzedawcy.
Usługa działa skutecznie bez przetwarzania słów kluczowych. AdWords wykorzystuje wszystkie niezbędne informacje z pliku danych, który jest tworzony ręcznie bezpośrednio przez sprzedawcę. Reklamy produktów mogą być wyświetlane w wynikach wyszukiwania z boku lub powyżej wyników. Dzięki tym ustawieniom użytkownicy mogą zobaczyć kilka produktów jednocześnie lub tylko jeden, ale ta opcja nie jest zbyt popularna.
Google Shoping ma wiele zalet w porównaniu z innymi opcjami reklam online, a przede wszystkim cenami. Koszt jednego kliknięcia jest znacznie mniejszy niż w przypadku reklam w sieci wyszukiwania, ponieważ produkty są natychmiast odzwierciedlane w wynikach wyszukiwania.
Pozycje wyróżniają się wśród dużego przepływu informacji. Dodatkowym plusem jest to, że reklama produktów ze zdjęciami i cenami w Google pojawia się tylko wtedy, gdy zapytanie użytkownika pasuje do informacji z pliku danych. W ten sposób reklama zostanie przeprowadzona wśród pożądanej grupy docelowej, która szuka określonych produktów za pośrednictwem wyszukiwarki Google.
Co potrzeba zrobić, aby współpracować z Google Shoping?
Aby utworzyć kampanię Google Shoping, użytkownik musi najpierw mieć konto w Google. Po tym musi przestrzegać takiego planu działania:
- Utworzyć konto w Merchant Center ( narzędzie przeznaczone do przesyłania danych produktów oraz informacji o sklepie i marce)
- Mieć unikalne konto reklamowe AdWords
- Zapewniać komunikację między dwoma kontami
- Przesłać pliki produktów do Merchant Center
- Dokonać ustawień