Czym jest Google Shoping?

Kategoria:Nowości | | Intaxo
Program do faktur
W celu skutecznej reklamy i promocji sklepów internetowych Google utworzył specjalną usługę o nazwie Google Shoping inaczej Zakupy Google. Usługa została doceniona przez sklepy internetowe, które zaczęły umieszczać w niej oferty reklamowe.

Teraz każdy sprzedawca może umieścić swoje produkty na tym wirtualnym rynku, przyciągając kupujących ceną i rabatami.

Czym jest Google Shoping?

Odpowiadając na pytanie, warto zauważyć, że jest to rynek gdzie każdy sprzedawca może wyświetlać reklamy produktów ze zdjęciami i cenami w Google, a potencjalni nabywcy mogą zobaczyć te produkty, poznać ich cechy i przejść do zakupu na stronie internetowej sklepu internetowego. Głównym zadaniem serwisu jest zapewnienie łatwego wyszukiwania określonych produktów w sklepach internetowych, a także możliwość porównywania cen.

Zasada działania i korzyści z usługi Google Shoping

Po dokonaniu wszystkich niezbędnych ustawień sprzedawca będzie mógł wyświetlać swoje produkty w postaci banerów z informacjami. Po najechaniu kursorem na konkretny produkt pojawią się dodatkowe informacje na jego temat. Jeśli kliknie się w wiadomość, użytkownik zostanie automatycznie przekierowany na stronę sprzedawcy.

Usługa działa skutecznie bez przetwarzania słów kluczowych. AdWords wykorzystuje wszystkie niezbędne informacje z pliku danych, który jest tworzony ręcznie bezpośrednio przez sprzedawcę. Reklamy produktów mogą być wyświetlane w wynikach wyszukiwania z boku lub powyżej wyników. Dzięki tym ustawieniom użytkownicy mogą zobaczyć kilka produktów jednocześnie lub tylko jeden, ale ta opcja nie jest zbyt popularna.

Google Shoping ma wiele zalet w porównaniu z innymi opcjami reklam online, a przede wszystkim cenami. Koszt jednego kliknięcia jest znacznie mniejszy niż w przypadku reklam w sieci wyszukiwania, ponieważ produkty są natychmiast odzwierciedlane w wynikach wyszukiwania.

Pozycje wyróżniają się wśród dużego przepływu informacji. Dodatkowym plusem jest to, że reklama produktów ze zdjęciami i cenami w Google pojawia się tylko wtedy, gdy zapytanie użytkownika pasuje do informacji z pliku danych. W ten sposób reklama zostanie przeprowadzona wśród pożądanej grupy docelowej, która szuka określonych produktów za pośrednictwem wyszukiwarki Google.
Co potrzeba zrobić, aby współpracować z Google Shoping?

Aby utworzyć kampanię Google Shoping, użytkownik musi najpierw mieć konto w Google. Po tym musi przestrzegać takiego planu działania:
  • Utworzyć konto w Merchant Center ( narzędzie przeznaczone do przesyłania danych produktów oraz informacji o sklepie i marce)
  • Mieć unikalne konto reklamowe AdWords
  • Zapewniać komunikację między dwoma kontami
  • Przesłać pliki produktów do Merchant Center
  • Dokonać ustawień
Google nakłada surowe wymogi dotyczące treści online. Jeśli witryna nie jest z nimi zgodna oznacza to, że sprzedawca musi udoskonalić lub zrezygnować z tej metody promocji. Ale trzeba pamiętać, że Google Shoping to świetny sposób na rozpoznanie swojej firmy. Nie wszystkie produkty są ograniczane niektóre z nich są zabronione przez zasady świadczenia usług.







ObsługaJPK
Strona używa cookies - tzw. ciasteczek. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień cookies.
Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.