Wysoka pozycja w wyszukiwarkach internetowych przyciąga duży odsetek użytkowników, którzy szukają podobnych produktów czy usług na pomocą wyszukiwarek internetowych co z kolei przyczynia się do większej sprzedaży produktów i usług. Wynika to z faktu, że podniesienie strony w rankingu wyszukiwarek przekłada się na zwiększoną ilość odsłon, a za tym idzie większa ilości użytkowników, która może stać się potencjalnymi klientami.
Pozycjonowanie strony za pomocą SEO.
SEO (ang. Serach engine optimization) - optymalizacja z wykorzystaniem opracowanej metodologii, strategii i taktyki marketingowej pod kątem osiągniecia jak największego ruchu na stronie poprzez uzyskanie wysokiego miejsca na stronie wyników wyszukiwania w wyszukiwarce.
Naczelnym celem optymalizacji strony internetowej, a także SEO jest konstruowanie stron internetowych w taki sposób, aby ułatwić użytkownikom szybkie wyszukiwanie interesujących ich treści. Celem odpowiedniego pozycjonowania witryny jest dotarcie do głównych rankingów w wyszukiwarkach. Przekłada się to wprost na zwiększenie potencjalnych klientów.
Zalety SEO:
- długofalowe efekty;
- tworzy wysoki ranking przy pomocy wyników naturalnych/organicznych;
- więcej odwiedzin witryny;
- może znacznie zwiększyć sprzedaż produktu czy usługi
- nie trzeba posiadać tak dużego budżetu jak przy wykorzystaniu SEM
- może wymagać przeprojektowania strony
- efekty mogą być widoczne dopiero po tygodniach lub nawet miesiącach
- może wymagać dużo wysiłku i czasu
Nie ma uniwersalnej metody na zwiększenie skuteczności SEO. Każdy wie, że Internet jest źródłem nieograniczonych informacji. Z sieci na świecie korzystają miliony ludzi, a sieć to też miliony stron internetowych. Właściwie każda firma, posiada swoją stronę lub co najmniej informację o usługach i produktach w katalogach internetowych.
Firmy, które prowadzą sprzedaż przez Internet żeby odnosić sukcesy powinny pozycjonować strony w Google, ponieważ wysoki ranking witryny w wyszukiwarce przekłada się bezpośrednio na wielkość sprzedaży produktów i usług oraz budżet.
Oczywiste jest to, że im wyższa pozycja w rankingu stron określonej witryny tym większe prawdopodobieństwo, że potencjalny nabywca usługi czy produktu skorzysta z oferty firmy.
Pozycjonowanie jest wręcz niezbędne, ponieważ:
- Wpływa na zwiększenie ilości potencjalnych klientów co przekłada się na wzrost sprzedaży
- większość użytkowników sieci klika w odnośniki witryn znajdujących się na pierwszych stronach wyszukiwarki
- po określeniu przez właściciela strony odpowiednich słów kluczowych, fraz i tematów na witrynę będą trafiać osoby faktycznie zainteresowane
- efekty nie są bardzo szybko widoczne, ale są długofalowe
- promowanie strony ma wpływ na rozpoznawalność marki oraz pozytywne kreowanie wizerunku firmy