Czy warto podejmować działania mające na celu pozycjonowanie strony w Google?

Kategoria:Inne | |
Program do faktur
Pozycjonowanie stron (SEO ang. Serach engine optimization) to działanie podejmowane w celu  podnoszenia pozycji, które witryna otrzyma na stronie naturalnych wyników wyszukiwarek internetowych takich jak np. Google, Yahoo. Ask. Pozycjonowanie strony internetowej pomaga dotrzeć stronom do najlepszych miejsc w wyszukiwarkach.

Wysoka pozycja w wyszukiwarkach internetowych przyciąga duży odsetek użytkowników, którzy szukają podobnych produktów czy usług na pomocą wyszukiwarek internetowych co z kolei przyczynia się do większej sprzedaży produktów i usług. Wynika to z faktu, że podniesienie strony w rankingu wyszukiwarek przekłada się na zwiększoną ilość odsłon, a za tym idzie większa ilości użytkowników, która może stać się potencjalnymi klientami.

Pozycjonowanie strony za pomocą SEO.

SEO (ang. Serach engine optimization) - optymalizacja z wykorzystaniem opracowanej metodologii, strategii i taktyki marketingowej pod kątem osiągniecia jak największego ruchu na stronie poprzez uzyskanie wysokiego miejsca na stronie wyników wyszukiwania w wyszukiwarce.

Naczelnym celem optymalizacji strony internetowej, a także SEO jest konstruowanie stron internetowych w taki sposób, aby ułatwić użytkownikom szybkie wyszukiwanie interesujących ich treści. Celem odpowiedniego pozycjonowania witryny jest dotarcie do głównych rankingów w wyszukiwarkach. Przekłada się to wprost na zwiększenie potencjalnych  klientów.

Zalety SEO:
  • długofalowe efekty;
  • tworzy wysoki ranking przy pomocy wyników naturalnych/organicznych;
  • więcej odwiedzin witryny;
  • może znacznie zwiększyć sprzedaż produktu czy usługi
  • nie trzeba posiadać tak dużego budżetu jak przy wykorzystaniu SEM
Wady SEO
  • może wymagać przeprojektowania strony
  • efekty mogą być widoczne dopiero po tygodniach lub nawet miesiącach
  • może wymagać dużo wysiłku i czasu

Nie ma uniwersalnej metody na zwiększenie skuteczności SEO. Każdy wie, że Internet jest źródłem nieograniczonych informacji. Z sieci na świecie korzystają miliony ludzi, a sieć to też miliony stron internetowych. Właściwie każda firma, posiada swoją stronę lub co najmniej informację  o usługach i produktach w katalogach internetowych.

Firmy, które prowadzą sprzedaż przez Internet żeby odnosić sukcesy powinny pozycjonować strony w Google, ponieważ wysoki ranking witryny w wyszukiwarce przekłada się bezpośrednio na wielkość sprzedaży produktów i usług oraz budżet.

Oczywiste jest to, że im wyższa pozycja w rankingu stron określonej witryny tym większe prawdopodobieństwo, że potencjalny nabywca usługi czy produktu skorzysta z oferty firmy.

Pozycjonowanie jest wręcz niezbędne, ponieważ:
  • Wpływa na zwiększenie ilości potencjalnych klientów co przekłada się na wzrost sprzedaży
  • większość użytkowników sieci klika w odnośniki witryn znajdujących się na pierwszych stronach wyszukiwarki
  • po określeniu przez właściciela strony odpowiednich słów kluczowych, fraz i tematów na witrynę będą trafiać osoby faktycznie zainteresowane
  • efekty nie są bardzo szybko widoczne, ale są długofalowe
  • promowanie strony ma wpływ na rozpoznawalność marki oraz pozytywne kreowanie wizerunku firmy
Sprzedaż przez Internet to obecnie bardzo skuteczny kanał sprzedaży, który może we wcześniejszych latach nie miał takiego dużego znaczenia, ale dzisiaj jest nieodzownym elementem marketingowym każdej firm.