Pozycjonowanie strony internetowej jest dość kontrowersyjną usługą. Wszystko dlatego, że trudno ustalić potrzebny budżet i koszty usługi, firma nie może zagwarantować sukcesu, a w dodatku efekty pozycjonowania nie pojawiają się od razu. Czy w takim razie warto pozycjonować stronę www firmy?
Decydując się na pozycjonowanie strony trzeba traktować je jak inwestycję w firmę. Cały szereg działań, który się podejmuje w celu poprawy widoczności strony w wyszukiwarce jest długofalowy. Nie da się pozycjonować strony na próbę, ani troszkę. Po osiągnięciu oczekiwanych efektów nie należy też przerywać działań, bo szybko je zaprzepaścimy.
Firmy uczciwe i nieuczciwe
Duża niechęć przedsiębiorców do usługi pozycjonowania wynikła między innymi z tego, że pojawiły się na rynku firmy, które za pozycjonowanie brały niemałe kwoty, a jednocześnie były nieskuteczne. I to nie dlatego, że pozycjonowanie określonych fraz było bardzo trudne, lecz dlatego, że nie podjęto odpowiednich działań. W dodatku niektórzy specjaliści namawiali nieświadomych przedsiębiorców, na pozycjonowanie fraz, które okazywały się nieefektywne i nie przynosiły większego ruchu na stronie, a tym bardziej konwersji.
Profesjonalne pozycjonowanie
Choć rzeczywiście żadna uczciwa agencja marketingowa, ani żaden profesjonalny pozycjoner nie są w stanie zagwarantować efektów (algorytmy wyszukiwarek ciągle się zmieniają i to co jest skuteczne jednego dnia, może się okazać nieskuteczne w przyszłości), a także nie określą już na samym starcie dokładnych kosztów, to mogą naprawdę dużo zdziałać. Już sama optymalizacja strony pod kątem seo przyniesie stronie wiele korzyści, w tym wyeliminowanie błędów i podniesienie jej jakości.
Dobra firma pozycjonująca z pomocą narzędzi internetowych sprawdzi też jakie frazy warto pozycjonować w danej branży, aby osiągnąć zamierzony efekt, czyli finalnie większą sprzedaż. Nie zostaniemy naciągnięci na słowa kluczowe, które mają ogromną konkurencję, bo i tak nie przebijemy się przez gigantów w branży. Nie będziemy też pozycjonowani na sztucznie brzmiące frazy, których i tak nikt normalnie nie wpisuje w wyszukiwarkę. W to miejsce pozycjonerzy będą efektywnie wykorzystywać potencjał fraz długiego ogona i inne możliwości.
Pozycjonowanie globalne vs lokalne
Nie każda firma musi od razu być pozycjonowana z zasięgiem ogólnokrajowym. Często taniej i szybciej można pozycjonować firmę lokalnie, skoro jej działania i tak obejmują region. Z kolei jeśli firma wykracza poza krajowy rynek, to warto skorzystać z usług firmy, która potrafi pozycjonować strony również w innych wersjach językowych, tam gdzie chcemy wkroczyć z produktami i usługami, lub tam, gdzie już od dawna jako firma istniejemy.