Jednym z nich są programy partnerskie. Na czym polegają i czy na programach partnerskich w internecie można zarobić?
Program partnerski - na czym polega
Wiele stron internetowych, a zwłaszcza sklepów ma swoje programy partnerskie. Dla właścicieli tych stron czy sklepów to sposób na reklamę i przyciągnięcie chętnych do zakupu oferowanych produktów, a co za tym idzie - na zarobek. Jednak jest to także możliwość zarobku dla każdego, kto dołączy do takiego programu. Wystarczy zarejestrować się w takim programie, a następnie pobierać linki od partnera i udostępniać gdzie się da, np:
- na profilach na portalach społecznościowych
- na blogach
- na własnych stronach internetowych
- na forach
- w mailach do znajomych lub z listy e-mailingowej
Czy na programach partnerskich w internecie można zarobić?
Można zarobić na programach partnerskich, ale to ile się zarobi zależy od kilku czynników. Znaczenie ma nie tylko nasze zaangażowanie czyli to ile linków i gdzie się udostępni, ale przede wszystkim to, na ile będą one skuteczne. Zarabia się tym więcej im więcej osób kliknie w link i kupi polecany produkt. Ważna jest także cena wybranego produktu oraz wysokość prowizji. Kiedy poleci się produkt kosztujący 30 zł, a prowizja to 20%, niewiele się zarobi. Zarobki mogą być duże, ale trzeba pamiętać, że na początku na pewno nie będą regularne, a na pierwsze prowizje trzeba poczekać co najmniej kilka tygodni. Chcąc zwiększyć swoje szanse na zarobienie w ten sposób, należy przede wszystkim wybrać dobry program partnerski.
Jaki powinien być dobry program partnerski?
Programy partnerskie są bardzo różne, a różnice widać przede wszystkim w cenach produktów czy w prowizjach. Należy więc dokładnie sprawdzić dany program partnerski zanim się zacznie współpracę. Przede wszystkim konieczne jest zwrócenie uwagi na:
- wysokość prowizji - nie można patrzeć tylko na procent, ale trzeba też spojrzeć na ceny produktów
- niski próg wypłaty - im niższy próg wypłaty, tym lepiej, bo pieniądze szybko można wypłacić, a nie trzymać zamrożone na koncie programu
- wsparcie techniczne - nie tylko dostęp do innych sposobów reklamowania oprócz linków, ale też dokładność informacji, przejrzystość i łatwość obsługi