Aby skorzystanie z usługi reklamowej Google AdWords było możliwe, konieczne jest posiadanie własnej witryny internetowej. Funkcjonowanie Google AdWords polega bowiem na tym, że reklamy ukierunkowują potencjalnych klientów, czyli użytkowników internetu właśnie do witryny.
Usługa ta bowiem pomyślana została tak, aby reklama odsyłała internautę do witryny firmowej sprzedawcy usługi lub produktu. Chodzi więc o to, żeby reklama on line współpracowała z określoną witryną. Google zapewnia przy tym możliwość bezpłatnego utworzenia witryny, zatem ryzyko początkowe jest zredukowane twórcy witryny, czyli najczęściej początkującego przedsiębiorcy jest zredukowane do zera.
Jedyny wyjątek od reguły to strona lokalna w Google Moja Firma
Jedynym wyjątkiem od reguły i wymogu posiadania własnej witryny w korzystaniu z reklamy w Google AdWords jest utworzenie lokalnej strony w Google Moja Firma. Rozwiązanie takie umożliwia korzystanie z tak zwanych kampanii inteligentnych Google AdWords, jednak zazwyczaj jest ono traktowane jedynie jako tymczasowe i firmy korzystające z reklam w systemie Google Adwords w końcu decydują się na posiadanie witryn, tym bardziej, że są one bezpłatne.
Witryny tworzone w Google Moja Firma lub w Witrynach Google posiadają szereg narzędzi umożliwiających ich maksymalną personalizację, czyli uwypuklenie charakteru działalności danej firmy, bo właśnie o to chodzi, żeby były one wiarygodnymi, rzetelnymi i atrakcyjnymi stronami docelowymi reklam pracujących promocyjnie w systemie Google AdWords. Warto bowiem uświadomić sobie, że reklama i witryna, do której powinna ona skutecznie doprowadzić poszukującego usługi lub innego produktu klienta, stanowić muszą spójną całość.
W Google Moja Firma przedsiębiorcy są weryfikowani przez Google tak, by mogli oni być wyszukiwani przy użyciu wyszukiwarek i map Google. Możliwości inteligentnych kampanii Google są takie, że reklamodawca płaci za faktyczne kliknięcia w reklamę, jednak - jak łatwo się domyśleć - każdorazowo trzeba sprawdzać, czy w danym kraju kampania taka jest dostępna. Specjaliści w dziedzinie marketingu internetowego przekonują więc, że warto posiadać własną witrynę, żeby w pełni korzystać z reklamy w Google AdWords.