Black Friday oraz wyprzedaże świąteczne to dwie znakomite okazje, aby uzupełnić firmowe braki, jeśli chodzi o sprzęt i akcesoria. Jak to jednak zwykle bywa, takie promocje mają zasadniczą wadę - produkty szybko znikają ze sklepowych półek.
Nawet jeśli spóźnimy się o kilka minut, to sprzęt, który cieszy się największą popularnością, może być już wyprzedany. W dzisiejszym artykule podpowiadamy jak przygotować się na największe wyprzedaże w roku.
Jak przygotować się na Black Friday i inne wyprzedaże?
Jeśli zakupy planujemy robić przez internet, to koniecznością jest wcześniejsze przygotowanie koszyka. Nieprzygotowany koszyk to jeden z najczęściej popełnianych błędów podczas Black Friday. W momencie, kiedy rozpocznie się wyprzedaż, powinniśmy od razu przejść do internetowej kasy, aby sfinalizować zamówienie. Oznacza to, że już dużo wcześniej przed dniem promocji, trzeba ustalić jakich sprzętów w firmie brakuje. Najlepiej zrobić listę na kartce, a następnie znaleźć te produkty w odpowiednich sklepach i dodać do koszyka. Gdy promocja się rozpocznie, można ewentualnie zrezygnować z produktów, które nie zostały przecenione. Podczas dużych wyprzedaży czas gra ważną rolę, więc nie ma czasu na przeszukiwanie całego asortymentu. Taka strategia umożliwia nam kontrolowanie cen. Niestety wciąż bardzo powszechne jest sztuczne zawyżanie cen przed wyprzedażami, dlatego warto obserwować sytuację, aby nie dać się nabrać.
Inne istotne zadanie, które należy wykonać, aby być przed konkurencją, to zapis do newslettera. Największe sklepy premiują osoby, które dołączyły do bazy zainteresowanych klientów. Dzięki temu można otrzymywać informacje o zniżkach najszybciej jak to tylko możliwe. Może się zdarzyć, że otrzymamy także kod rabatowy, przeznaczony tylko dla osób zapisanych na newsletter. Jeśli dany sklep posiada aplikację mobilną, to również warto ją zainstalować, ponieważ będziemy wtedy otrzymywać powiadomienia typu push. Wiele sklepów uruchamia wyprzedaż o godzinę wcześniej dla osób korzystających z aplikacji mobilnej.
Obserwacja blogów i sklepów stacjonarnych
Wielu branżowych blogerów często informuje o tym, kiedy w danym sklepie startuje promocja. Nierzadko blogerzy dysponują także dodatkowym kodem rabatowym, który może jeszcze bardziej obniżyć cenę zamówienia. Na blogach możemy również znaleźć całe listy sklepów, które biorą udział w Black Friday, łącznie ze zniżkami podanymi w procentach. Nie musimy więc tracić czasu na szukanie takich informacji na własną rękę, ponieważ wszystko znajduje się w jednym artykule. Blogi warto obserwować, aby być zawsze o krok przed konkurencją.
Warto pamiętać, że niektóre produkty są tańsze w internecie, a droższe w sklepie stacjonarnym i odwrotnie. Co więcej, podczas wyprzedaży dany model drukarki czy laptopa może być już niedostępny w sklepie internetowym, ale stacjonarnie wciąż dostępnych będzie kilka sztuk. Informacje na temat dostępności często można znaleźć w odpowiedniej zakładce. Podczas świątecznych wyprzedaży czy Black Friday można uzupełnić sprzętowe braki w firmie, sporo przy tym oszczędzając. Trzeba tylko znać kilka trików i zawsze być o krok przed konkurencją.