15 niezbędnych narzędzi prowadzenia sprzedaży online

Kategoria:Nowości | |
Program do faktur
Coraz częściej klienci, zamiast odwiedzić sklep stacjonarny lub firmę, wolą kupować on-line, nie wychodząc z domu. Jest to jeden z czołowych obszarów rynku, w którym odnotowuje się tak znaczący wzrost. Aby efektywnie prowadzić biznes w internecie, najlepiej sięgać po sprawdzone procesy wspierające działanie firmy.

Oto 15 niezbędnych narzędzi, dzięki którym sprzedaż w internecie stanie się możliwa i, co więcej, efektywna.

1. Komputer i drukarka

Sprzęt komputerowy z osprzętem w postaci drukarki jest kluczowym narzędziem pracy i należy do podstawowego wyposażenia nawet niewielkiego przedsiębiorstwa.

2. Platforma do sprzedaży

W raczkujących sklepach internetowych można uruchomić działalność na bezpłatnej platformie e-commerce. Darmowe platformy oferują wszystkie opcje niezbędne do założenia sklepu od możliwości zaprojektowania strony i katalogów, po wprowadzenie gotowej strony do sieci.

3. Strona internetowa

Strona internetowa jest świetnym sposobem na pozyskiwanie klientów. Jeśli jest dobrze pozycjonowana, klienci sami ją odnajdą i trafią do sklepu online. To również informacja, że prowadzona działalność sprzedażowa jest poparta namacalnymi dowodami istnienia firmy, co wzbudza zaufanie potencjalnych klientów.

4. Blog

Blog z wartościowymi treściami i ciekawymi artykułami jest świetnym narzędziem marketingowym. Pomocne rady z pewnością sprawią, że klient zaufa firmie i kupi towar.

5. Aplikacja mobilna Android

To narzędzie, które jest niezwykle popularne i pomocne dla użytkowników smartfonów. Znacznie wygodniej w telefonie przegląda się oferty w aplikacji mobilnej, gdzie obsługa jest intuicyjna.

6. Program do obróbki graficznej zdjęć

Prowadząc sklep online, konieczne jest zamieszczanie zdjęć towarów. Klient chętniej kupi produkt, który może obejrzeć na zdjęciach. Najważniejsze, aby były one dobrej jakości i produkt wyglądał zachęcająco. W tym celu dobrze jest używać programu do graficznej obróbki zdjęć.

7. Program do fakturowania

To niezbędne narzędzie dla firmy wystawiającej kupującym faktury. Najlepiej zdecydować się na program obsługujący wszystkie rodzaje faktur i posiadający kilkadziesiąt szablonów wydruków.

8. Księgowość online

Wyliczenie składek ZUS, rozliczenie podatku dochodowego, ewidencja dokumentów zakupowych i sprzedażowych są intuicyjne i łatwe nawet dla osób, które nie miały wcześniej do czynienia z księgowością.

9. Logistyka

Program do prowadzenia stanów magazynowych zapewnia kontrolę towaru. Idealnie, jeśli program posiada funkcje wspierające bieżącą sprzedaż oraz narzędzia zarządzania produkcją.

10. Program do tworzenia i prowadzenia bazy klientów

Sprzedaż oparta jest na bazach danych. Nie wszystkie wymagania zaspokoi popularny Exel. Asystent baz danych umożliwia łączenie się z zewnętrznymi i lokalnymi zbiorami oraz wygodne zarządzanie informacjami.

11. Przyjmowanie płatności on-line

Niezwykle popularne PayPal, Elavon, czy PayU sympatie zyskały przez umożliwienie dokonania płatności zza biurka lub z wygodnej kanapy. Klienci docenią takie udogodnienie.

12. Portale społecznościowe

Facebook, czy Instagram doskonale spełnią rolę marketingową, jeśli wpisy reklamowe umieszczane będą na lokalnych lub branżowych grupach.

13. Porównywarki cen

Porównywarki cen są opcją darmowej reklamy. Dodając ofertę do porównywarki, następuje promocja firmy i z powodzeniem można zdeklasować konkurencję korzystnymi cenami.

14. Komunikacja z klientami i kontrahentami

Komunikator, lub konsultant on-line pozwalają na swobodną komunikację klienta ze sprzedawcą. Szybka odpowiedź na zadawane pytania zwiększa szanse sprzedażowe.

15. Powiadomienia e-mail i sms do klientów

System pozwalający na wysyłanie powiadomień e-mail i sms do klientów pozwala na poinformowanie ich o promocjach, umówionych spotkaniach lub zbliżającym się terminie płatności faktur.