Internet stwarza ogromne pole do promocji swojej firmy, której można dokonywać zarówno darmowymi, jak i płatnymi sposobami.
Oto dziesięć porad dotyczących skutecznej promocji w sieci.
1. Strona internetowa firmy
Każda firma powinna mieć swoją stronę internetową i przykładać do niej odpowiednią wagę, bowiem jest to prawdziwa wizytówka przedsiębiorcy. Nasza strona powinna być estetyczna i zawierać ciekawe treści, które przyciągną użytkowników i zachęcą ich do skorzystania z oferty.
2. Pozycjonowanie
Poza wartościową treścią, wpisy na stronie internetowej powinny być tworzone z myślą o zasadach pozycjonowania. Tym samym użytkownicy wyszukiwarek szybciej trafią na naszą firmę poszukując ofert produktów i usług.
3. Media społecznościowe
To ogromne pole do popisu z punktu widzenia marketingowego. Najpopularniejsze jest zakładanie firmowych kont na Facebooku oraz Instagramie. Zawczasu warto przemyśleć to jak chcemy komunikować się z klientami i w jaki sposób prowadzić taki fanpage.
4. Blog firmowy
Do samej strony internetowej warto dołączyć blog z ciekawymi i merytorycznymi artykułami. Mogą one pokazać nasze kompetencje i przyciągnąć do firmy także członków blogosfery. Blog jest też cennym narzędziem do wspomnianego pozycjonowania.
5. Wizytówka w Google Moja Firma (Google Maps)
Jej założenie jest bardzo proste, a dzięki temu nasza firma będzie dobrze oznaczona na mapach Google, gdzie lokalnych ofert poszukuje wielu użytkowników.
6. Artykuły sponsorowane
Poza własnym blogiem można zlecać artykuły i wpisy na innych popularnych blogach, które mają przy okazji delikatnie promować naszą firmę oraz jej usługi i produkty.
7. Kanał na YouTube
Może przedstawiać ciekawostki z naszej branży lub kulisy naszej pracy. Skuteczny sposób na dotarcie do w szczególności młodszych odbiorców.
8. Współpraca z blogerami oraz YouTuberami
Są to obecnie bardzo popularne sfery internetu, zatem dobrze jest nawiązać współpracę z popularnymi osobami, które zajmują się tematyką zbliżoną do dziedziny naszej firmy. Przyciągnie to wielu nowych klientów.
9. Newsletter
Mailowe wysyłanie użytkownikom naszej strony lub określonej bazy klientów informacji o nowościach oraz ofercie naszej firmy. Dobrze jest przypominać się klientom raz czy dwa razy w miesiącu.
10. Reklama na portalach/blogach branżowych
Warto odnaleźć najbardziej popularne portale internetowe z branży, którą zajmuje się firma i postarać o zamieszczenie tam reklamy. Wielu użytkowników poszukuje tam informacji, zatem można przyciągnąć duże grono potencjalnych klientów.